خبرگزاری کار ایران

صبح امروز

مانور سراسری زلزله و ایمنی درآران و بیدگل برگزار شد

مانور زلزله و ایمنی با نواختن زنگ زلزله بطور همزمان در مدارس آران و بیدگل و بطور نمادین در دبیرستان دخترانه فرزانگان امین با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش ، سازمان های مدیریت بحران کشور و امداد و نجات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آران و بیدگل، این مانور زلزله با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی، چگونگی مقابله، ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده های طبیعی برگزار شد.

ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم سازی و کاهش تلفات خسارت ناشی از زلزله از دیگر اهداف مانور زلزله و ایمنی است.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل در حاشیه برگزاری این مانور در جمع دانش آموزان گفت: آموزش های امدادی به دانش آموزان یکی از مهم ترین اصول اقدامات پیشگیری از کاهش تلفات جانی در برابر وقوع احتمالی حوادث طبیعی از جمله زلزله است

محمد معدندار با اشاره به نقش مهم سرعت عمل در کمک به زلزله زدگان افزود: ما باید آموزش های امدادی و غیر امدادی در خصوص چگونگی مقابله با حواث طبیعی را بهدانش آموزان آموزش دهیم.

وی با مقایسه آسیب های و صدمات ناشی از وقوع زلزله در دو کشور ژاپن و ایران، اظهار کرد: توجه به موارد پیشگیری از آسیب های با توجه ویژه به ساخت و سازها و عملکرد مثبت و سریع دستگاه های اجرایی پس از وقوع زلزله از جمله دلایل کاهش آسیب ها و تلفات در کشور پیشرفته ژاپن است.

کد خبر : ۳۲۶۰۹۰