خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام دهه مبارک فجر

سعید استاد فرج: پروژه‌های عمرانی در باقرشهر افتتاح می‌شوند

شهردارباقرشهر گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و همزمان با آغاز رفع محدودیت‌ها و تحریم‌ها در بهمن امسال چندین پروژه عمرانی را در باقرشهر افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، سعید استاد فرج گفت: در بهمن ماه امســـال بخشی از تحریم‌ها حذف خواهند شد و این مساله خود می‌تواند آغازگرفصل نوین اجتماعی و اقتصادی برای مردم کشور باشد و ما باید این فرصت را غنیمت شمرده تا ریشه و اصل نظام را قوی‌تر و محکمتر از قبل کنیم.

وی یادآور شد: دربهمن ماه امسال با یاری خداوند افتتاح ۵ پروژه را در دستورکارداریم که بازارمیوه تره بار خشکبار و مواد پروتئینی یکی از همین مــوارد است. این بازار در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع واقع شـــــده و ۹ تا ۱۱ میلیارد اعتبار به آن داده شده است که از ظرفیت بسیــــار بالایی برخـــوردار است که می‌تواند پــــاسخگوی بسیاری از نیازهای روزانه مردم خوب باقرشهر باشد.

استادفرج گفت: پروژه بعدی که می‌تواند ما را در حوزه‌های بحران، امداد و نجات توانمند کند افتتاح وتجهیز کامل ایستگاه دوم آتش نشانی است، که با زیر بنایی در حدود ۷۷۰ متر مربع و با اعتبار بالای ۲ میلیارد تومــــان در دست ساخت است.

این پروژه می‌تواند کمربندی دوم کهریزک- ورامین و روستاهای پیرامون خود را همچون: قمصر، گلحصار، درسن آباد و عظیم آباد را پوشش بدهد، تجهیزات و امکانات خوبی در این ایستگاه تدارک دیده شده که می‌تواند کمک شایانی به آرامش خاطر مردم کند.

یکی از امکانات خوبی که در این ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید، خودروی امداد نجات به ارزش حدوداًیک میلیارد تومان است.

شهردار باقرشهر با تاکید بر اینکه سه کیلومتر از کمربند غربی باقرشهر نهـایی شده است افزود: این کمربندی حدوداً ۴ کیلومتر است که شهرسنگ را به علامه عسگری (اتـــوبـــــان بهشــــت زهرا (س)) وصل می‌کند. برای افتتاح فاز ۴ این پــــــــروژه حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

شهردار باقرشهر در ادامه از افتتاح خانه ژِیمناستیک باقرشهر (سالن ورزشی زنده یاد حجت السلام مرتضی سعیـــــــدی) خبر داد: این سالن در حوزه ورزش ژیمناستیک با رعایت آخرین استاندارد‌ها با قابلیت برگزاری مسابقــــات بین المللی و رسمی با زیربنای حدوداً ۲ هزار مترمربع و با ارزش ۱۱ تا ۱۳ میلیارد تومان در حال ساخت است که بر اساس نظر ریاست و اعضای هیئت ژیمناستیک استان تهران این سالن می‌تواند یکی از عالیترین سالن‌های ورزشی استان تهران وکشور باشد که در توانمندی این ورزش در جنوب تهران بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی در خصوص آخرین پروژه اظهار داشت: با افتتاح پارک بحران با زیر بنای ۳۵۶۵ مترمربع می‌توانیم در زمان بحران ۵۰۰ تا هزار خانوار را اسکان دهیم. در این پارک محل اسقــــرار چادر‌ها، سرویس بهداشتی، محل استقرار مخزن‌های آب و دفتر مدیریت با مطالعه‌های فراوان طراحی شده است تا بتوانیم در زمان بروز بحران زیرساخت‌های مورد نیاز مردم را دسترس داشته باشیم.

کد خبر : ۳۲۲۸۰۰