خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد قم مطرح‌کرد؛

سانسور اخبار دیدار وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید توسط برخی رسانه‌ها/ دیدار‌های جنتی محرمانه نبود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با بیان اینکه با سانسور خبری برخی روزنامه‌های کشور درخصوص دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید روبرو بودیم، گفت: صداوسیما می‌توانست بهتر عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر چند روز قبل علی جنتی به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای شیعه در این شهر، اظهار داشت: این سفر در راستای ارتباط بیشتر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم و آگاهی از نقطه نظرات ایشان صورت گرفت. 

وی افزود: جنتی در سفر خود به قم با حضرات آیات وحید خراسانی، نوری‌همدانی، صافی‌گلپایگانی، شبیری‌زنجانی، علوی‌گرگانی و گرامی دیدار کردند که همه این دیدار‌ها در فضایی بسیار صمیمانه صورت گرفت و مراجع‌تقلید نیز از عملکرد وزارت ارشاد و علی جنتی تقدیر و تشکر کردند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌قم، تصریح کرد: با وجود کیفیت بالای این دیدار‌ها و پوشش‌خبری برخی رسانه‌ها از دیدارهای صمیمانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید اما متأسفانه با سانسور خبری توسط برخی از روزنامه‌های کشور روبرو بودیم. 

وی افزود: این رفتار برخی روزنامه‌ها در سانسور اخبار دیدارهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید در قم، نشان از یک تضاد و پاردوکس می‌کند؛ چراکه این رسانه‌ها از طرفی خواهان ارتباط دولت‌مردان با مراجع‌تقلید و علما هستند و از سویی اخبار مهمی مانند دیدار وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید را به گونه‌ای معنادار پوشش خبری نمی‌دهند و سانسور می‌کنند که البته این موضوع قابل‌توجه است. 

دانشی گفت: امیدواریم این رسانه‌های خاص، در یک فضای منطقی، اخبار روز و به ویژه خبرهای مربوط به دولت‌مردان را پوشش داده و در کنار نقد منصفانه‌، نقاط مثبت دولت را نیز بیان کنند. 

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دیدارهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید نیز گفت: انعکاس اخبار دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید در صدا‌وسیما نیز می‌توانست گسترده‌تر باشد که ان‌شاالله انتظار داریم در سفرهای آتی دولت‌مردان به قم، توجه بیشتری به این‌گونه اخبار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محرمانه‌بودن دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید را که توسط یکی از خبرنگاران مخالف دولت روحانی مطرح شد رد کرد و گفت: به دلیل فضای دفتر برخی از مراجع‌تقلید، فقط محدودیت تعداد خبرنگار وجود داشت اما دیدار‌ها محرمانه نبود.

کد خبر : ۳۲۲۱۶۴