خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی

خراسان رضوی از دیرباز در حوزه کتاب صاحب نام و جایگاه بوده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه این استان استان از دیرباز در حوزه کتاب صاحب نام و جایگاه بوده است ، گفت: خراسان رضوی شاهنامه را به تاریخ بشریت معرفی کرد که بزرگترین کتاب حماسی تاریخ بشریت است و نقش بسیاری در توسعه فرهنگی منطقه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید سعید سرابی در مراسم آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در سالن همایشهای مهندس مشکی در جمع دانش آموزان افزود: ما صاحب پیشینه بلند و بزرگ در عرصه فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخوانی هستیم هفته کتاب و کتابخوانی فرصت بسیار خوبی برای انس بیشتر با کتاب و افزایش کتابخوانی در کشور است.

وی با اشاره به این که مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگ اسلامی است ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم در جهان حوزه فرهنگ و کتاب است ما از دیرباز مشهور به کتابخوانی و کتاب نویسی بوده ایم انس با کتاب در کشور ما به ویژه خراسان تاریخچه کهنی دارد.

سرابی اظهار کرد: این استان شاهنامه را به تاریخ بشریت معرفی کرد که بزرگترین کتاب حماسی تاریخ بشریت است و نقش بسیاری در توسعه فرهنگی منطقه داشته است.

وی افزود: سال 2017 فرصت خوبی است که به داشته های فرهنگی خودمان رجوع کنیم و همه دانش آموزان و همه علاقمندان به فرهنگ خود را آماده میزبانی جهان اسلام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فاصله با آمارهای جهانی در حوزه کتاب، گفت: ما که پیشتاز در فرهنگ و تمدن بوده ایم نباید با آمارهای جهانی در حوزه مطالعه فاصله داشته باشیم سال 2017 فرصت خوبی است که تلاش کنیم این فاصله را کاهش داده و یا از بین ببریم.

وی ادامه داد: در صفحه اول تمامی کتابها دو واژه دیده می شود فیپا و شابک به 5 نفر از دانش آموزانی که این دو واژه را معنی درستی کرده باشند جوایزی از سوی این اداره کل اهداء می شود.

در این مراسم همچنین به صورت نمادین یک دوره کتاب آشنایی با تاریخ ایران از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نمایشگاه کتاب کانون فرهنگی تربیتی ادب و هنر شهید مدرس اهداء کرد.

کد خبر : ۳۲۲۰۹۱