خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختتامیه‌ی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۶

برگزاری این مسابقات که مقدمه‌ای برای خشوع و فهم قرآن است؛ از مظاهر تحقق تاکیدات معظم له به شمار می‌رود.

ایلنا: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی اختتامیهٔ سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان به میزبانی شهرستان نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدحسین فروزان مهر در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، با استناد به حدیثثقلین، از قرآن و عترت به عنوان دو میراثگرانبهای پیامبر اعظم(ص) یاد و اضافه کرد: خراسان رضوی که به دلیل وجود مضجع شریف رضوی، استان ولایت نامیده می‌شود بایستی در عرصهٔ فعالیت‌های قرآنی نیز پیشتاز باشد.

وی به ثبت نام بالغ بر ۳۷۸ هزار نفر در این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: این میزان که نسبت به مسابقات سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته، خود گواهی بر شوق روز افزون مردم ولایتمدار این خطه به مشارکت در فعالیت‌های قرآنی است.

استاندار خراسان رضوی برگزاری مسابقات قرآن را به مثابه مقدمه و بهانه‌ای برای تدبر و تلاش جهت فهم مفاهیم قرآن دانست و گفت: این تجمع عظیم از عاشقان و علاقه مندان به قرآن کریم که نمادی از اتحاد و انسجام اسلامی به شمار می‌رود، می‌تواند زمینه ساز تحولات شگرفی در سطح جامعه باشد.

وی با اشاره به تلاش نظام سلطه و استکبار برای ایجاد انحراف فکری در جوانان و توسل به شبیخون فرهنگی برای تحقق این هدف گفت: به طور حتم، تمسک به آموزه‌های قرآن ناکامی نقشه‌های دشمنان را به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی خارج شدن قرآن از غربت و افزایش توجه جامعهٔ اسلامی ایران به مفاهیم قرآنی را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در گذشته افراد به صورت پراکنده و براساس سلیقه و تمایل شخصیشان به قرآن آموزی می‌پرداختند لکن خوشبختانه امروزه بستر‌های لازم برای حضور علاقه مندان در اجتماع‌های بزرگ قرآنی فراهم شده است.

فروزان مهر رمز مقاومت ملل مسلمان، صیانت از حیات طیبه و عزت اسلامی را تاسی به آموزه‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: بدون شک خاستگاه بیداری اسلامی نیز اقبال و توجه به مفاهیم قرآن کریم است.

وی ادامه داد: درحالی که در گذشته‌ای نه چندان دور نخبگان کشورهای اسلامی با تمسک به شعارهای سوسیالیستی اهداف آزادیخواهانهٔ خود را دنبال می‌کردند؛ امروز شعارهای قرآنی در میان تظاهرکنندگان مسلمان در کشورهای درگیر با بیداری اسلامی به وضوح شنیده می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: توجه به حقایق نهفته در قرآن کریم و به کارگیری آن در زندگی زمینه ساز تامین امنیت روانی و عزت دنیوی و اخروی جوامع اسلامی به ویژه مردم کشورمان شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص توجه به ترویج، تلاوت، انس، فهم و حفظ قرآن به عنوان اولویت‌ها و برنامه‌های مسوولان در نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات که مقدمه‌ای برای خشوع و فهم قرآن است؛ از مظاهر تحقق تاکیدات معظم له به شمار می‌رود.

وی از ایران به عنوان‌ ام القری جهان اسلام یاد کرد و افزود: برگزاری پرشور مسابقات قرآنی با حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، حاکی از آنست که قرآن در این سرزمین در طَبَق کرامت و عزت قرار داد.

وی جایگاه امروز قرآن کریم در کشورمان را مرهون تلاش میلیون‌ها قرآن پژوه، مفسر، قاری، حافظ، ناشر و هنرمند دانست و افزود: بالندگی فرهنگ قرآنی در ایران از افتخارات کشورمان در میان دیگر ملل مسلمان جهان به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز