خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر خبر داد

بهره‌برداری از 50 درصد بوستان‌های استان بوشهر تا پایان امسال

استاندار بوشهر از افزایش سرانه بوستان‌های شهری از 3.6 متر مربع به بیش از 8 مترمربع خبر داد و افزود: 50 درصد از بوستان‌های شهری استان بوشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگی در جامعه اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان بوشهر سبب توسعه یافتگی در سایر بخش‌ها می‌شود و با توسعه فرهنگی می‌توان زمینه توسعه متوازن و همه جانبه را بوجود آورد.

وی به ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر با  بیش از 900 کیلومتر مرز آبی و  صنایع نفتی و دریائی اشاره کرد و افزود: نقش علمی در بهره‌برداری از منابع استان بوشهر توسط نیروهای بومی بیشتر شود که در این راستا تقویت بنیه علمی دانش آموزان و افزایش قبولی در کنکور و راه‌اندازی خانه‌های فیزیک، ریاضی و زبان در الویت قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی جوانان در شهرها و روستاهای مختلف استان در قالب طرح‌های 15 گانه امید بیان کرد: با پرکردن اوقات فراغت جوانان با فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی علاوه بر افزایش روحیه مشارکت در افراد زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیزبوجود آمده است.

وی تامین زیرساخت‌های ورزش همگانی در استان بوشهر را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توجه به توسعه برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به عنوان اولویت نخست و برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف بهره‌برداری از این فضاها به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر است.

سالاری از بهره‌برداری 250 زمین چمن مصنوعی در شهرهای 37 گانه و روستاهای با جمعیت بیش از 500 نفر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با  توزیع مناسب امکانات در تمام روستاهای استان بوشهر با سرانه 3 متر مربع بوستان امید راه‌اندازی می‌شود که این فضای ایجاد شده مرکز تجمع و اجرای فعالیت‌های اجتماعی افراد است.

وی از افزایش سرانه بوستان‌های شهری از 3.6 متر مربع به بیش از 8 مترمربع خبر داد و افزود: 50  درصد از بوستان‌های شهری استان بوشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار بوشهر از طرح روستای پاک به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: تمام روستاهای استان بوشهر تا پایان امسال مجهز به امکانات و تجهیزات جمع‌آوری و بازیافت زباله می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات فوتبال فجر امید در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مسابقات فوتبال فجر امید از شهریور ماه امسال با مدیریت اداره کل ورزش و جوانان و مشارکت بخش‌های مردمی آغاز شده و تا دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با معرفی تیم‌های قهرمان به پایان می‌رسد.

سالاری از برگزاری جام امید رمضان از بهمن ماه تا ماه مبارک رمضان در زمین‌های مینی فوتبال شهرها و روستاها خبر داد و گفت: جشنواره بزرگ ورزش از شهر بوشهر آغازشده و در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور دکتر صالحی امیری مشاور فرهنگی رئیس جمهور در استانداری بوشهر برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۰۷۸۰