خبرگزاری کار ایران

اولین تغییر فرماندار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد

دبیر حزب کارگزاران کهگیلویه و بویراحمد سرپرست فرمانداری بویراحمد شد

در آئینی اولین فرماندار دولت تدبیر و امید در کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در این آئین که در سالن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، دبیر حزب کارگزاران سازندگی این استان به عنوان سرپرست فرمانداری دولت تدبیر و امید در شهرستان بویراحمد معرفی شد.

فرماندار سابق بویراحمد باتاکید براینکه دردوران 20 ماهه مسوولیتش در فرمانداری بویراحمد نگاه مردم را به این حوزه تغییر دادم، اظهارکرد: زمانی می‌گفتند در فرمانداری، خرید و فروش می‌شود و اعتماد به فرمانداری سست شده بود اما اکنون با افتخار می‌گویم که اعتماد مردم را به دولت تدبیر و امید در فرمانداری بویراحمد بازگردانده‌ام.

هوشنگ یاری پور گفت: با همه افراد، گروه‌ها و جریان‌ها نهایت تعامل را داشتم و با هیچکس اهل معامله نبودم و هیچگاه برای جلب نظر افراد و گروه‌های سیاسی احیانا تمامیت خواه گام برنداشتم زیرا خود را مقید به عهدنامه مالک اشتر بعنوان کارگزار نظام می‌دانستم.

وی با بیان اینکه با دولت تدبیر و امید همراه بوده و خواهم بود، ادامه داد: برای این دولت خوشنامی به بار آوردم و به خودم در دوران مسوولیت نمره قبولی می‌دهم.

فرماندار سابق بویراحمد افزود: در دوران مسوولیتم خیانتی از من سرنزد و تلاش کردم فردی مردمدار بوده و البته این را باید از مردم پرسید.

یاری‌پور با تاکید براینکه هیچگاه حرمت کسی را نشکستم، تصریح کرد: از جنجال‌سازی و بزرگنمایی رسانه‌های به جد خودداری کردم و از تمام امکانات برای توسعه بویراحمد نهایت بهره را بردم.

وی گفت: با مسوولان استانی همواره ارتباط داشتم و البته در حوزه اشتغال تلاش‌هایی کردیم اما این حوزه از عهده من به تنهایی خارج بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین، انتخابات را آزمون بزرگ نظام دانست و اظهارکرد: همه مسوولان باید مشارکت حداکثری مدنظر مقام معظم رهبری را فراهم آورند.

فتاح محمدی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات سبب مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی شده و این موضوع مهمترین دغدغه مسوولان دولت تدبیر و امید باید باشد.

وی افزود: تلاش خواهیم انتخاباتی سالم و رقابتی در کهگیلویه و بویرحمد شکل گیرد و به مردم قول می‌دهیم از آرای مردم که حق الناس است باتمام توان صیانت و مراقبت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فراهم کردن بستر مشارکت‌های حداکثری را تنها تکلیف مسوولان تدبیر و امید عنوان و یادآور شد: اینکه چه کسی از صندوق‌های رای بیرون بیاید تکلیفی است که مردم برعهده دارند.

محمدی گفت: در آستانه انتخابات نشان خواهیم داد که به دنبال حضور تمام سلایق و جریان‌ها هستیم و تلاش خواهیم کرد انتخابات زمینه‌ساز وحدت و انسجام باشد نه زمینه‌ساز اختلاف و انشقاق.

وی افزود: متاسفانه در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد، انتخابات عامل انشقاق و اختلاف بوده اما ما باید بکوشیم انتخابات زمینه‌های همبستگی و اخوت را در جامعه ما به همراه داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد هم در این آئین گفت: بخش عمده‌ای مطالبات مردم در دولت تدبیر و امید محقق نشده است.

محمدکاظم نظری افزود: تحقق مطالبات مردم در دولت تدبیر و امید برعهده مسوولان است و زمانی این مطالبات محقق می‌شود که ارتباط مسوولان با مردم بیشتر شده و مشارکت‌های مردمی نیز دوچندان شود.

وی باتشریح دلایل انتخابات دولت تدبیر و امید از سوی مردم، اظهارکرد: شعار اعتدال طرح شده از سوی این دولت براساس مبانی دینی و شرعی است نه براساس شعارهای مردم پسند و انتخاباتی.

سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: ما در انتخابات براساس قانون عمل خواهیم کرد و بدون شک مشارکت حداکثری مدنظر ما است.

نظری افزود: انتخابات سالم و تامین انتخاباتی سالم برعهده ما خواهد بود و هیچ فرد و یاگروهی نباید انتظار فراقانونی از ما داشته باشد.

وی اولویت بعدی فرمانداری بویراحمد بعد از برگزاری انتخابات سالم را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان و یادآور شد: به نظر می‌رسد که شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت نیازمند تعریف پروژه‌های عمرانی جدیدی با هدف ایجاد رفاه بیشتر برای مردم و گردشگران است.

سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: متاسفانه در حوزه گردشگری بدلیل ضعف در برنامه‌ریزی، بهره‌وری‌های لازم از درآمدهای گردشگران صورت نمی‌گیرد که در این بین نیازمند تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت است.

نظری افزود: کلید اشتغال در دست بخش خصوصی است و مامعتقدیم بخش خصوصی باید بطور ویژه با همراهی بانک‌ها وارد عمل شود.

وی با اظهارتاسف از همراهی نکردن بانک‌ها با بخش خصوصی برای توسعه شهرستان بویراحمد، گفت: متاسفانه بانک‌های عامل همکاری‌های لازم را با بخش خصوصی ندارند و این درحالیست که همراهی بانک‌ها با بخش خصوصی می‌تواند عامل مهمی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جوانان بیکار باشد.

سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: توجه به نقاط محروم روستایی از دیگر اولویت‌ها خواهد بود و نباید به بهانه انتخابات فرصت‌ها را از دست داد.

نظری تاکید کرد که فضای سالم سیاسی، رسانه‌ای و امنیت لازم برای حضور تمامی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی که مجوز قانونی دارند را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی در بویراحمد نگران کننده بوده و از سویی مهاجرت‌های نیز به یاسوج مرکز استان و شهرستان نیز بی‌رویه است.

سرپرست فرمانداری بویراحمد افزود: متاسفنه برخی مهاجرت‌ها، بزهکارهایی را بهمراه داشته که ما معتقدیم ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را همانند سال 78 فعال کنیم.

نظری گفت: با وجود احترام برای همه شهرستان‌ها اما شهرستان بویراحمد شرایط خاص خود را دارد که می‌طلبد امکانات و اعتبارت ویژه‌ای به این شهرستان به ویژه شهر یاسوج تخصیص داده شود.

وی از حمایت‌های " غلام محمد زارعی " نماینده بویراحمد و دنا در مجلس نهم شورای اسلامی و جریان‌های سیاسی برای انتصاب خود در این مسوولیت تقدیر کرد.

کد خبر : ۳۱۶۳۲۷