خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

تسهیل صدور مجوز فعالیت سازمانهای مردم نهاد در دولت یازدهم

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: رویکرد خوب دولت یازدهم در ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد و انجام امور تسهیل گرانه در صدور مجوز‌ها موجب گسترش تعداد سمن‌ها شده است.

به گزارش ایلنا، یونس رنجکش در جلسه کارگروه تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد در مدیریت بحران افزود: با توجه به نقش داوطلبانه سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه آنان می‌توانند در زمان بحران از کار‌کردهای مهمی برخوردار باشند که در این میان سازمان‌های متولی مدیریت بحران باید با شناخت دقیق از ظرفیت این سازمان‌ها و شرح وظایف خود از آنان استفاده کنند.

به گفته وی، مهم‌ترین نقش سمن‌ها کارکرد آنان در مدیریت پیش از بحران است که می‌توانند با آموزش عمومی جامعه هزینه‌های احتمالی زمان بحران  را کاهش دهند.

وی تأکید کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌های بالایی در حضور اقشار مختلف مردم برای فعالیت‌های داوطلبانه است که باید با برنامه‌ریزی از این فرصت بالقوه به شایستگی استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: استان گیلان ازلحاظ وجود هدایای طبیعی و همچنین برخی چالش‌های اجتماعی به‌ویژه اعتبار دارای شرایط خاص است که حضور نیروهای داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشگیری، کنترل و درمان این وضعیت می‌توان بسیار حائز اهمیت باشد.

رنجکش اضافه کرد: دولت یازدهم خوشبختانه نگاه و رویکرد خوبی نسبت به کارکرد سازمان‌های مردم‌نهاد دارد و حمایت‌های تسهیل گرایانه‌ای نیز برای حضور داوطلبان در قالب تشکل‌های قانونی را ارائه می کند که این فرصت می‌تواند موجب تقویت فعالیت این سازمان ها شود.

به گفته وی، با توجه به رویکرد دولت یازدهم در استفاده از این ظرفیت‌ها و انجام امور تسهیل گرانه در صدور مجوز‌ها و به تبع آن رویکرد حمایتگرانه استانداری گیلان خوشبختانه شاهد گسترش تعداد سمن ها در سطح استان هستیم که در بخشهای مختلف زیست محیطی، بهداشت و درمان، خیریه، سلامت روان و فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ضمن اشاره به دامنه گسترده مشکلات و چالشهای اجتماعی و بحرانهای طبیعی، به ظرفیت های بالقوه در استان و فعالیت داوطلبانه سمن ها با نگاه تولید ارزشهای اجتماعی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی در تمامی عرصه های اجتماعی بر عهده یکایک افراد جامعه است که با تشویق و ترغیب شهروندان و آموزش مستمر  می توانیم از این ظرفیت در جهت ارتقاء فرهنگ رعایت حقوق شهروندی، حفظ محیط زیست و همکاری در امر خدمت رسانی به هم نوعان و افزایش آستانه تحمل و تاب آوری عمومی جامعه بهره‌مند شویم.

کد خبر : ۳۱۶۲۶۲