خبرگزاری کار ایران

ظهرامروز

مانور طرح اضطراری فرودگاه کاشان اجرا شد

مانور طرح اضطراری فرودگاه کاشان با همکاری ستاد بحران شهرداری و فرمانداری کاشان و دیگر نهادهای نظام، انتظامی و امدادی امروز چهارشنبه (۲۹ مهر) در این فرودگاه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، مدیر فرودگاه کاشان ظهر امروز در حاشیه اجرای این مانور در گفتگو با خبرنگاران گفت: اولین طرح اضطراری فرودگاه کاشان به منظور ارتقای سطح ایمنی، ارتقای کیفی آمادگی و پشتیبانی این فرودگاه در مواقع اضطراری اجرا شد.

سید مسعود مسعودی، همکاری ستاد بحران شهرداری و فرمانداری کاشان، پلیس راهور، نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج، اورژانس ۱۱۵، هلال احمر، هیات کوهنوردی و پزشکی قانونی این شهرستان در اجرای مانور طرح اضطراری فرودگاه کاشان را یادآورشد و افزود: نیروهای امدادی آتش نشانی این فرودگاه طی مدت زمان ۲ و نیم دقیقه در محل اجرای مانور حاضر شدند و در مدت چهار و نیم دقیقه آتش را مهار کردند.

وی حضور نخستین خودروهای امدادی شهری پس از ۱۲ دقیقه را خاطرنشان کرد و گفت: حلقه‌های امنیتی محل حادثه نیز با حضور نیروهای انتظامی و سپاه حضور پیدا کردند.

به گفته وی، مانورهای فرودگاهی برای بالابردن ارتقای سطح امنیتی، آمادگی پرسنل آتش نشانی و امداد و نجات فرودگاه، ایجاد همکاری و ارتباط نزدیک با نیروهای امدادی شهری برگزار می‌شود.

مدیر فرودگاه کاشان در ادامه گذراندن یک دوره آموزشی و عملی به مدت ۴۵۰ ساعت برای ۱۵ نیروی آتش نشانی فرودگاه زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور را تاکید کرد و گفت: این آتش نشانان که از نیروهای خبره و متخصص و توانمند سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان انتخاب شدند با موفقیت کامل و کسب حد نصاب نمره لازم دوره آموزشی را پشت سر گذاشتند و امروز توانستند با آمادگی اطفای حریق را در مانور طرح اضطراری انجام دهند.

مسعودی، با تاکید بر اینکه وجود نیروهای آتش نشانی متخصص یکی از الزامات شروع پرواز در فرودگاه است گفت: نیروهای آتش نشانی فرودگاه کاشان نیز بر همین اساس طی رایزنی با شهرداری و سازمان آتش نشانی این شهرستان انتخاب و برای گذراندن دوره معرفی شدند که خوشبختانه این دوره آموزشی عملی را با موفقیت کامل پشت سر گذاشتند.

کد خبر : ۳۱۵۵۵۴