خبرگزاری کار ایران

رئیس راه و شهرسازی ماسال اعلام کرد

شاخص بهره مندی مردم از آسفالت راه روستایی در ماسال 52.5 درصد است

رئیس راه و شهرسازی ماسال با تأکید بر اینکه افزایش شاخص آسفالت راه‌های روستایی یکی از برنامه‌های این اداره است، گفت: در حال حاضر این شاخص در ماسال 52.5 درصد است.

به گزارش ایلنا، سید نورالدین فاطمی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های روستایی نقش مهمی در توسعه روستاها دارد،گفت:احداث و بهسازی راه‌های روستایی نقش مهم و تأثیرگذاری در ماندگاری روستاییان در محل سکونت خود و درنتیجه ارتقاء وضعیت اقتصادی و محرومیت‌زدایی آن مناطق دارد.

وی به نقش راه در توسعه اقتصادی روستاها اشاره کرد و گفت:شرایط مطلوب و مناسب منطقه روستایی در شهرستان ماسال به دلیل برخورداری از بخش‌های جلگه‌ای ،کوهستانی و ییلاقی برای جذب سرمایه‌گذاری درزمینهٔ گردشگری و رونق و توسعه کشاورزی و باغداری و دامداری وجود دارد بنابراین باید این ظرفیت‌ها حفظ شود تا بتوان شادابی و زندگی را به روستاها بازگرداند و از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

فاطمی ادامه داد: در این راستا افزایش شاخص آسفالت راه‌های روستایی ماسال و تأمین ایمنی آن‌ها یکی از برنامه‌های این اداره بوده است که بدین منظور اقداماتی در دست اجرا داریم.

رئیس اداره راه و شهرسازی ماسال بیان کرد: در حال حاضر نیز آسفالت راه روستایی شالکه ماسال به طول 1100متر آغازشده و در دست اجرا است که 50 خانوار روستایی از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ماسال دارای 428.5کیلومتر راه است که از این میزان طول راه‌های اصلی3.5کیلومتر،راه فرعی18کیلومتر و روستایی407کیلومتر است و از مجموع راه‌های روستایی 214کیلومتر آسفالت شده‌اند و شاخص بهره‌مندی از آسفالت راه روستایی نیز52.5 درصد است.

کد خبر : ۳۱۴۳۰۱