خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در استان حادثه خیز گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه این استان از جمله مناطق حادثه خیز کشور است، بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی در بحث پدافند غیر عامل تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در شورای پدافند غیر عامل گیلان با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در مصون سازی جامعه، اظهار داشت: باید با توجه به تأثیرات مثبت پدافند غیرعامل از بحران‌ها گذر کنیم.

وی بر ضرورت پیشگیری از بروز خسارات در حوادث تأکید کرد و افزود: فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها به منظور تحقق پدافند غیرعامل در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری و مصون سازی جامعه است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت برگزاری جلسات کاربردی و موثر پدافند غیرعامل تأکید کرد و افزود: در این نشست‌ها باید با ارائه بحث‌های کاربردی و اصولی در جهت ثمر بخش بودن آن تلاش کنیم.

وی گیلان را از جمله استان‌های حادثه خیز کشور دانست و بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی در بحث پدافند غیر عامل تأکید کرد.

نجفی افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی از بروز خسارات جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل با شعار پدافند غیر عامل مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: اعضای شورای پدافند غیر عامل و فرمانداران نسبت برگزاری هرچه مناسب برنامه‌های این هفته که از چهارم آبان آغاز می‌شود اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بهره‌گیری هرچه بیشتر از فرصت‌های دانش بنیان و استفاده از تکنولوژی و فناوری را از جمله اولویت‌های استان برشمرد و افزود: در این راستا جلساتی به منظور شناسایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر استان از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه‌های تهران برگزار شد.

نجفی در ادامه افزود: اکنون در بخش دولت الکترونیک اقدامات خوبی در استان شکل گرفته و جهش خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در آتیه، گیلان جزو استان‌های بر‌تر در بخش اشتغال خواهد بود افزود: فرصت‌های شغلی در طی سالهای آینده بیشتر متعلق به بخش‌های اندیشه‌ای و تکنولوژی خواهد بود و استان‌هایی همچون گیلان که از ظرفیت مناسبی در این راستا برخوردار می‌باشند سهم بیشتری از اشتغال را به خود اختصاص خواهند داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از فرصت حضور جوانان تحصیلکرده به نحو مطلوب و شایسته بهره گیریم افزود: در بخش دولت الکترونیک و شرکت‌های دانش بنیان فضایی بسیار مناسبی برای فارغ‌التحصیلان استان فراهم خواهد شد که باید از این فضا بهره لازم را گیرند.

نجفی همچنین بر ضرورت افزایش بهره‌وری زمین‌های استان تأکید کرد و افزود: در سال زراعی گذشته باعنایت خداوند متعال و تلاش مجموعه استان و همکاری خوب کشاورزان موفق شدیم بر مشکلات فائق آییم.

در ادامه این نشست هر یک از کارگروه‌ها به ارائه گزارش از اقدامات خود پرداختند و با دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

کد خبر : ۳۱۴۲۱۵