خبرگزاری کار ایران

اردبیل میزبان مسابقات تکواندو نوجوانان کشور

مدیرکل اداره ورزش و جوانان اردبیل از میزبانی استان برای مسابقات کشوری تکواندو نوجوانان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اردبیل، مدیرکل اداره ورزش و جوانان اردبیل در نشست خبری خود که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در سالن جلسات مجموعه ورزشی حسین رضازاده برگزار شد، گفت: برنامه‌های مختلفی با همکاری دستگاه‌های مختلف از 20 الی 26 مهرماه با شعار«ورزش، سلامتی، پویایی و معنویت» به مناسبت هفته تربیت‌بدنی اجرا می‌شود.

اردبیل میزبان مسابقات مینی گلف کشوری

بهتاج ،افزود: متأسفانه در دوره قبلی مسابقات مینی گلف، یکسری ناهماهنگی‌ها و کاستی‌ها وجود داشت که خوشبختانه در حال حاضر شرایط کامل برای میزبانی را دارا هستیم.

وی تصریح کرد و گفت: حدود یک میلیارد ریال برای خوابگاه استادیوم تختی هزینه شده است و دارای وضعیت بسیار مناسبی است و طی رایزنی‌های انجام‌شده با فدراسیون ، اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد برپایی رقابت‌های کشوری مینی گلف در اردبیل خواهیم بود.

احداث 19 پروژه عمرانی

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 28 پروژه عمرانی نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد، خاطرنشان کرد: 19 پروژه از این تعداد در حال تکمیل بوده و سالن نقدی مشکین‌شهر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان اردبیل افزود: با توجه به علاقه‌ی جوانان به ورزشی اسکیت ، پیست مناسبی برای علاقه‌مندان به این ورزش در شهرک نیروی انتظامی در دست احداث است که با توجه به شرایط  آب و هوایی منطقه، سالن مسقف خواهد بود تا در تمام فصول سال بتوان از آن استفاده کرد.

بهتاج از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی خانه وزنه‌برداری در اردبیل خبر داد و افزود: در ایران 4 تالار وزنه‌برداری وجود دارد و به لطف پروردگار، چهارمین استان دارای تالار وزنه‌برداری خواهیم بود، همچنین خانه کشتی در سرعین در حال ساخت است که حتی در زمستان نیز قابلیت میزبانی اردوهای تیم ملی را دارد.

اردبیل جزو پایگاه‌های استعدادیابی

بهتاج به خوابگاه‌های ورزشی و ارائه میزبانی مسابقات کشوری اشاره کرد و افزود: دو خوابگاه در شهرهای مشکین‌شهر و گرمی تکمیل‌شده و در مرحله تجهیز وسایل است، همچنین دو خوابگاه با ظرفیت بیش از 100 نفر در شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: طرح استعدادیابی در رشته‌های ورزشی در ایران خیلی کم اتفاق می‌افتد و این باعث شده است تا پشتوانه‌ای قوی برای تیم‌های ملی نداشته باشیم، همان‌طور که در مسابقات جهانی و المپیک شاهد این ضعف‌ها هستیم و کسب مدال در سال‌های مختلف متفاوت است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان  اردبیل بیان کرد: استان اردبیل از سال 93 جزو پایگاه‌های استعدادیابی ورزشی در کشور قرارگرفته است و این در حالی است که سال‌های قبل تنها 10 استان در این لیست قرار داشتند و هم‌اکنون بودجه پایگاه استعدادیابی وزارت ورزش به 12 استان پرداخت می‌شود.

بهتاج در پاسخ به گلایه قهرمانان ورزشی استان، گفت: در تعریف قهرمان به‌صراحت اشاره شده است که جوایز آنان از طریق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مرتبط پرداخت می‌شود و ریالی بودجه در این زمینه برای اداره‌کل‌های سراسر کشور تعریف‌نشده است.

وی تصریح کرد: در کنار مبالغ پرداختی، اداره کل ورزش و جوانان استان به‌منظور تشویق جوانان خود هدیه‌ای را نیز تقدیم ورزشکاران می‌کند، درحالی‌که به‌هیچ‌عنوان وظیفه‌ای بر گردن ندارد.

وی گفت: نبود اسپانسر یکی از بزرگ‌ترین معضلات ورزش استان که در رشته‌های مختلف با آن دست به گریبان هستیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: از استان اردبیل 43 تیم در مسابقات لیگ‌های مختلف ورزشی حضور دارند که تنها یک تیم ورزشی موردحمایت بخش خصوصی قرارگرفته است و اسپانسر تیم تیراندازی اردبیل، شرکت آرتا پروتئین است که خوشبختانه این تیم در صدر جدول لیگ نیز قرار دارد.

اولین جشن ازدواج دانشجویی

بهتاج در خصوص مشکلات و مسائل جوانان نیز گفت: دغدغه ما در این زمینه، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان عزیز است و در 6 ماهه نخست امسال 250 برنامه فرهنگی برگزار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در هفته جوان 160 برنامه و در هفته ازدواج بیش از 100 برنامه را اجرا کرده و برای اولین باز جشن ازدواج دانشجویی توسط اداره کل ورزش و جوانان برپا شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در پایان سخنان خود از میزبانی اردبیل برای مسابقات کشوری تکواندو نوجوانان خبر داد و گفت: 500 نفر ورزشکار پسر و 500 ورزشکار دختر طی روزهای 22 مهر تا 26 مهرماه باهم به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است هفته تربیت بدنی امسال به دلیل تقارن با ماه محرم ، یک هفته زودتر و از 20 تا 26 مهرماه برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۱۲۸۲۸