خبرگزاری کار ایران

دومین المپیک نوجوانان - نانجینگ؛

کیمیا علیزاده بر سکوی قهرمانی ایستاد / سومین طلای کاروان ایران تاریخی بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۷۴

این اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در المپیک نوجوانان است که کیمیا علیزاده، پرچمدار کاروان ایران دراین رقابت ها، توانست این مدال ارزشمند تاریخی را به نام خود و رشته تکواندو ثبت کند.

تنها بانوی تکواندوکار ایرانی در المپیک نوجوانان با شکست تمامی رقبای خود صاحب مدال طلا شد تا سومین نشان زرین کاروان ورزشی کشورمان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایلنا،، در ادامه روز چهارم از دومین دوره بازی های المپیک نوجوانان جهان که در نانجینگ جریان دارد، کیمیا علیزاده که با سه پیروزی راهی مبارزه پایانی شده بود با برتری ۱۰ بر ۷ مقابل یولا تورونیتا از روسیه با شایستگی روی سکوی قهرمانی ایستاد و به نشان طلا دست یافت.

وی در وزن ۶۳ - کیلوگرم دور نخست ۲۳ بر صفر مقابل نگاشاشو کنگ از کامرون صاحب پیروزی شد و سپس آمبر پاناماس بلژیکی را ۱۵ بر ۲ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله هم در پیکار با مهنا ماریاپن از کلمبیا ۱۲ بر ۲ پیروز از میدان خارج شده و راهی مسابقه نهایی شد.

این اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در المپیک نوجوانان است که کیمیا علیزاده، پرچمدار کاروان ایران در این رقابت ها، توانست این مدال ارزشمند تاریخی را به نام خود و رشته تکواندو ثبت کند.

کاروان ورزشی کشورمان تا اینجای کار موفق به کسب سه مدال طلا و یک برنز شده که هر چهار مدال نیز توسط دو رشته رزمی بدست آمده است. مهدی اسحاقی و کیمیا علیزاده دو مدال طلا و دانیال صالحی مهر یک مدال برنز هر سه از تکواندو و رامین صفویه از جودو هم یک مدال طلا برای کشورمان کسب کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز