خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد

برگزاری باشکوه انتخابات بیشتر از نتیجه آن برایمان اهمیت دارد

استاندار گیلان گفت: برای مجریان انتخابات، برگزاری باشکوه آن اهمیت دارد و ما به اینکه کدام داوطلب رأی بیاورد فکر نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدعلی نجفی در همایش توجیهی، آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات استانداری‌ها، فرمانداران و بخشداران استان‌های گیلان، قزوین و زنجان بر اهمیت برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط تأکید کرد و افزود: باید فضایی را فراهم کنیم تا انتخابات پرشور برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم تصریح کرد: دکتر روحانی بر ضرورت برگزاری انتخاباتی شفاف نیز تأکید دارند و ما وظیفه داریم انتخاباتی سالم، با نشاط و پرشور را برگزار کنیم.

نجفی با بیان اینکه به گونه‌ای عمل می‌کنیم تا مردم بدانند که دست اندرکاران برگزاری انتخابات امانت دار واقعی این مردم هستند تصریح کرد: برای مجریان انتخابات برگزاری باشکوه آن اهمیت دارد و ما به اینکه کدام داوطلب رأی بیاورد فکر نمی‌کنیم.

نماینده عالی دولت با اشاره به تلاش‌های ارزشمند صورت گرفته در بخش اشتغال تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، گیلان با نرخ ۱۵. ۵ درصد بیکاری دومین استان بیکار کشور محسوب می‌شد که با تلاش‌های صورت گرفته نرخ بیکاری گیلان به ۱۳. ۴ درصد کاهش یافت و در ۳ ماهه بهار سال جاری این رقم نزدیک به ۱۰ درصد رسید که این نشان از عزم جدی دولت در حل مشکلات مردم است.

نجفی به اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و افزود: علی رغم اینکه گیلان از لحاظ خشکسالی سال سختی را سپری کردیم اما در کیفیت و رشد محصولات کشاورزی توفیق خوبی حاصل شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش صنعت استان تلاش‌های ویژه‌ای برای اتمام طرح‌های نیمه تمام انجام شد و اظهار داشت: باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از صنایع کوچک و کارگاه‌ها اکنون مشغول به فعالیت هستند.

استاندار گیلان برگزاری ستاد تسهیل سرمایه گذاری و نشست رفع موانع تولید را از جمله اقدامات گیلان در آغاز به کار دولت عنوان کرد و افزود: باتوجه به ورود بیش از ۳۰ میلیون مسافر و اقامت ۲۴ میلیون گردشگر در استان در بحث گردشگری اقدامات ارزنده‌ای صورت پذیرفت و به یاری خداوند تا سال آینده در ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره جزو استان‌های بر‌تر کشور خواهیم بود.

وی وجود منطقه آزاد را از جمله مزیت‌های استان برشمرد و افزود: منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق آزاد فعال و در حال جهش استان و تنها منطقه آزاد شمال کشور با پتانسیل ویژه به شمار می‌رود که در جهت کاهش بیکاری استان نقش آفرینی خواهد کرد.

نجفی از تصویب مناطق ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان در این دولت خبر داد و افزود: اتخاذ منطقه ویژه لنگرود و در دستور کار قرار دارد و به امید خدا نهایی خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه علی رغم زیبایی و موهبت الهی دریا در گیلان تا کنون از این فرصت بهره لازم گرفته نشده است افزود: توسعه دریا محور از جمله بحث‌های توسعه‌ای گیلان به شمار می‌رود و الحمدا... توفیق خوبی در این بخش حاصل شد.

نجفی با اشاره به اهمیت راه آهن قزوین- رشت- آستارا اظهار داشت: با اجرای این پروژه مسیر نستراک متصل خواهد گردید و از منافع آن کل منطقه بهره‌مند می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به توسعه سدهای استان اظهار داشت: تقویت سدهای پایین دستی و لاستیکی و بهره گیری از بارش بیش از ۱۰۰۰ میلی متری در گیلان از جمله اولویت‌های استان به شمار می‌رود که در دستور کار قرار دارد.

وی بر ضرورت بهره‌گیری حضور سرمایه‌گذاران در استان تأکید کرد و افزود: باید با استفاده از فرصت‌های پس از تحریم در جهت توسعه و تعالی استان تلاش کنیم.

کد خبر : ۳۱۱۵۱۹