خبرگزاری کار ایران

سرهنگ روح الله گراوند خبرداد

کاهش 5 درصدی جرائم در شهرستان جم

فرمانده نیروی انتظامی جم در نشست خبری با اصحاب رسانه از کاهش 5 درصدی جرائم در شش ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از جم، سرهنگ روح الله گراوند با اشاره به شعار هفته ناجا، افزود: اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش به عنوان شعار هفته ناجا انتخاب شده است که با دو بخش اقتدار پلیس و همدلی و همزبانی می‌توان امنیت و آرامش را در جامعه برقرار کرد.

وی تصریح کرد و گفت : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی به دنبال اقتدار همراه با رافت است که با مجرمان و برهمزنان امنیت جامعه به شدت برخورد کند و از سوی دیگر با مردم با ملایمت و رافت رفتار نماید و همین امر را سرلوحه کار نیروی های انتظامی شهرستان جم قرار داده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جم، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان موثر می‌تواند کمک شایانی به نیروی انتطامی داشته باشد و کارشناسان ما در سال تحصیلی جدید برای فرهنگ‌سازی و تحقق این شعار در مدارس حضور می یابند.

وی به تشریح برنامه های هفته ناجا در شهرستان جم پرداخت و گفت: غبارروبی قبور مطهر شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، صبحگاه مشترک نیروی‌های نظامی و انتظامی، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها، نشست با مسوولین شهرستان و ... از جمله برنامه‌های این هفته است.

گراوند از کاهش 5 درصدی جرائم در شش ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: در سال جاری شاهد افزایش  4.5 درصدی کشفیات مواد مخدر، مشروبات الکلی و .. بودیم و همچنین 5 مورد جرائم خشن در سطح شهرستان رخ داد که تمامی موارد کشف شد.

وی در پایان از کاهش 56 درصدی تصادفات درون شهری خبر داد و گفت: با توجه به وجود پلیس راهور در محور‌های درون شهری کاهش چشم‌گیر تصادفات را داشتیم ولی در محورهای برون شهری شهرستان با دوبرابر شدن تصادف‌های منجر به فوت روبرو هستیم که نبود پلیس راه در شهرستان جم و عدم استاندارد‌های مناسب در جاده جم به پالایشگاه به ریز از علت‌های این تصادفات است که هر ساله شاهد تلفات در این محور مواصلاتی هستیم.

کد خبر : ۳۱۱۲۶۶