خبرگزاری کار ایران

عابدی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

علمکرد و برنامه‎های ورزش و جوانان استان قم تشریح شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در آستانه هفته تربیت بدنی، ضمن بیان عملکرد این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری، برنامه‌های مختلف هفته تربیت بدنی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حسن عابدی، ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی، با اشاره به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم در این ایام، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای هفته تربیت بدنی در استان قم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش این استان است، کمی زود‌تر از آغاز هفته تربیت بدنی برگزار خواهد شد، گفت: برنامه تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان قم، روز پنج شنبه هفته جاری در فرهنگسرای جوان شهر قم و با حضور مسئولین استانی و ورزشکاران برگزار می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به نامگذاری‌های انجام شده برای ایام هفته تربیت بدنی، گفت: روز دوشنبه ۲۰ مهر به عنوان روز ورزش جانبازان و معلولین، ۲۱ مهر روز ورزش کارگری، کارمندی و دانشجویی، ۲۲ مهر روز ورزش قهرمانان و نام آوران، ۲۳ مهر روز ورزش بسیج، نیروهای مسلح و ایثار گران، ۲۴ مهر روز ورزش همگانی، بانوان و سلامت خانواده، ۲۵ مهر روز ورزش دانشگاه، حوزه و سازمان‌های مردم نهاد و روز ۲۶ مهر روز پایانی این هفته و روز ورزش و فرهنگ عاشورایی نام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان قم در یکی دوسال اخیر، گفت: احیای کارگروه تخصصی ورزش، تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک با چشم اندازه ۸ ساله به منظور حمایت از رشته‌های ورزشی دارای ظرفیت حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک، ایجاد کمیته بررسی و ارزشیابی عملکرد هیئت‌های ورزشی، برگزاری ۱۵ مجمع انتخاباتی، توزیع اعتبارات بر اساس برنامه اعلامی هیئت‌ها و رشد ۴ برابری، تزریق ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در ۶ ماه اول سال ۹۴، گسترش پایگاه‌های ورزشی صبح گاهی و عصرگاهی با اعتبار ۵۰ میلیون تومانی بخشی از آمار عملکرد ورزش قم است.

عابدی اضافه کرد: ۲ مدال آسیایی اینچئون، مرد سال فوتسال آسیا، ۷ مدال طلا از جهانی، ۱۵ مدال از قهرمانی آسیا، کسب ۶۳ مدال از رویدادهای بین المللی، ۲۵ مقام تیمی کشور در بخش مردان و ۱۰ مقام در بخش بانوان، حضور ۵۵ تیم در بخش مردان و ۱۶ تیم در بانوان در لیگ باشگاه‌های کشور، صعود ۳ تیم به لیگ بر‌تر در هندبال، تنیس و فوتبال از موفقیت‌های ورزش قم بوده است.

وی گفت: سرانه ورزشی قم به ۴۱ سانتی متر رسیده است و در بخش‌های تابعه نیز ۳ پروژه ورزشی در قمرود، باقرآباد و لنگرود به بهره برداری رسیده است و ۵ مورد خانه روستایی نیز با تجهیز امکانات ورزشی فعال شدند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، خاطرنشان کرد: کمیته سلامت و ایمنی شامل ۱۶ تیم بازرسی در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شد که این تیم‌ها وظیفه بررسی وضعیت اماکن ورزشی و پیگیری مشکلات تا رفع کلیه نواقص را بر عهده دارند.

وی گفت: ۴ پروژه و مکان ورزشی ما با پیگیری‌های انجام شده مستند سازی شد و سند مالکیت آن دریافت شد و ۱۰۴ میلیون تومان نیز بابت یکی از مجموعه‌های ورزشی از حساب اداره کل ورزش و جوانان برداشت شده بود توانستیم این مبلغ را که به نفع شخص حقیقی برداشت شده بود بازگرداندیم.

عابدی اظهار داشت: ۱۲۰۰ متر مربع زمین ورزشی در مجموعه هفتم تیر خلع ید شد و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قم قرار گرفت و اجرت المثل ایام تصرف آن نیز باید به حساب خزانه پرداخت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رفع مشکلات باشگاه‌های ورزشی در زمینه عوارض و مالیات و ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفت و مشکلات باشگاه‌ها رصد شد، گفت: بخشی از کار‌ها در این زمینه پیش رفته است و برای حل این مشکلات آمادگی داریم و هر جا که لازم به مکاتبه و مذاکره بوده این کار را انجام داده‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، از کسب رتبه بر‌تر در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب این اداره کل در بین ادارات سراسر کشور خبر داد و گفت: در شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش در سال ۹۳، کسب عنوان استان بر‌تر در حوزه ازدواج و خانواده و عنوان بر‌تر در بخش فرهنگی و تربیتی، کسب افتخارات عدیده ورزشی در به دست آوردن مدال‌های رنگارنگ از موفقیت‌های ورزش قم است و شاخص‌های ورزشی قم از ۳ درصد تا ۴۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: تجلیل از فعالان حوزه ازدواج، تولید آثار هنری و محتوایی در حوزه عفاف و حجاب، تنظیم شیوه نامه استانی هفته ازدواج و سایر اقدامات فرهنگی در بخش جوانان و ازدواج از جمله برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان است.

عابدی گفت: میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان یادگار امام در قم در دستور کار است و در ایام دهه مبارک فجر نیز نخستین المپیاد ورزشی آینده سازان در ۲۴ رشته برای مردان و ۱۴ رشته برای زنان برگزار می‌شود و اعتباری ۵۰ میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تشکیل نخستین شورای ورزش همگانی قم در استانداری قم و با حضور دستگاه‌های مرتبط،، برگزاری همایش ورزش همگانی جانبازان و معلولان نیز به مناسبت هفته پارالمپیک در سالن شهید رضاییان، کوهپیمایی عمومی کارکنان دولت در قله برف انبار و ورزش صبحگاهی ویژه کارکنان دولت بانوان در بوستان نرگس، تجلیل از خانواده ۲۶ شهید و ایثارگر ورزشکار و مراسم غباروبی از گلزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، گفت: مسابقات ورزشی ویژه زوج‌های جوان در فرهنگسرای جوان، به صدا درآمدن زنگ ورزش مدارس با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری ورزش صبحگاهی کارکنان دولت با حضور استاندار قم، برگزاری کارگاه تخصصی روان‌شناسی ورزش و افتتاح جشنواره قرآنی ورزشکاران و تقدیر از برترین‌های ورزشی در زمینه فرهنگی از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش قم در هفته تربیت بدنی و ورزش است.

وی افزود: برگزاری مسابقات متنوع ورزشی مردان و زنان در ۴۰ رشته ورزشی و نیز برگزاری این مسابقات در ۲۰ رشته ورزشی در بخش‌ها و روستا‌ها و تجهیز ۲ مکان ورزشی به کتابخانه باز نیز سایر برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند.

عابدی خاطرنشان کرد: تامین هزینه‌های سالن ۴۵۰۰ نفری واقع در پردیسان بر عهده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان است و سال گذشته هم در جلساتی که داشتیم بر اتمام این پروژه تاکید کردیم اما مشکلات مالی وجود دارد و قرار است اعتبار ویژه‌ای امسال برای آن در نظر گرفته شود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما این پروژه قطعا امسال به پایان نمی‌رسد.

وی گفت: موفقیت ژیمناستیک ما بی‌سابقه بود اما تعداد موفقیت‌ها و مدال‌های ما بسیار زیاد است و در بخش تقدیر از قهرمانان مسابقات کشوری، ماموریت تجلیل از مدال آوران را بر دوش هیئت‌های ورزشی گذاشتیم زیرا توانایی تجلیل از همه قهرمانان را نداشتیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در پایان گفت: ‌‌نهایت حمایت را در جهت حفظ تیم هدف پویان جوان داشته‌ایم زیرا این تیم تیمی بومی است و برای حمایت از این تیم، سالن نرگس را در اختیار این تیم قرار دادیمی و با رایزنی با مسئولان توانستیم منابعی برای این تیم جذب کنیم. هر تیمی که شرایط صدر در صد بومی و صعود کننده به لیگ بر‌تر و بازیکن ملی را دارا است ما به آن تیم هم کمک می‌کنیم.

کد خبر : ۳۱۱۱۶۹