خبرگزاری کار ایران

در نشست آبزی پروران اهواز و شوشتر

خون میرزایی: توسعه‌ شیلات خوزستان یک ضرورت است

نشست بررسی مشکلات تشکل‌های آبزی پروران شوشتر و اهواز با حضور فعالان این عرصه و مدیرکل شیلات خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این نشست با حضور خون میرزایی مدیرکل و ایرجدوست معاون آبزی‌پروری شیلات خوزستان، حبیب اله آژیر نماینده اتحادیه شرکت‌های تکثیر و پرورش آبزیان خوزستان و ابراهیم تقی‌پور مدیرعامل تعاونی کارون آبزیان شوشتر و رییس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی کشور برگزار شد.

مدیرکل شیلات خوزستان با تأکید بر ضرورت تغییر نگاه در توسعهٔ آینده شیلات استان خوزستان، گفت: لازمهٔ توسعه آبزی‌پروری، استفاده از فنّاوری‌های نوین، آموزش بهره‌برداران، مصرف بهینه آب و حفظ محیط‌زیست است.

خون میرزایی افزود: تشکل‌ها برای مسئولیت‌پذیری بیشتر در هدایت تولید، بازار، صادرات و مدیریت پساب مزارع، لازم است توانمند شوند و مسائل و مشکلات آنان از طریق سازمان آب و برق، حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی، پیگیری و مرتفع شود.

پس‌ازآن رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه سراسری پرورش‌دهندگان ماهیان کشور نیز با اشاره به تفاهمات و مصوبات جلسه فرمانداری شوشتر، تأکید کرد: این مصوبات توسط پرورش‌دهندگان شوشتر در حال پیگیری و اجرا است.

تقی‌پور افزود: این اتحادیه آماده همکاری با سازمان آب و برق، و اجرای مزارع پایلوت و مدیریت جلوگیری از توسعه مزارع غیرمجاز است.

در ادامه، نماینده اتحادیه شرکت‌های تکثیر و پرورش آبزیان خوزستان نیز با اشاره به ظرفیت‌های تشکل‌ها برای حل مشکلات آبزی پروران، افزود: تعامل با ادارات مختلف نظیر آب و برق، حفاظت محیط‌زیست و دامپزشکی استان برای حل مشکلات آبزی پروران، ضروری است.

آژیر گفت: به‌منظور حمایت از مدیریت امور آبزی پروران عضو تشکل‌ها لازم است با این تشکل‌ها همکاری شود.

کد خبر : ۳۱۰۲۷۷