مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان
نمایشگاهها محرک رشد اقتصاد هستند
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستونهای حیاتی اقتصاد جهانی مطرح است، گفت: نمایشگاهها محرک رشد اقتصاد هستند.
به گزارش ایلنا ، طهمورث لاهوتی اشکوری با توجه به در پیش بودن دومین نمایشگاه توانمندیهای شهرکهای صنعتی گیلان به بیان نقش و جایگاه صنایع کوچک و برگزاری نمایشگاهها پرداخت و گفت: در دهههای اخیر رشد و گسترش صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه صنعتی کشورها از جایگاه خاصی برخوردار شده است و عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند، چرا که این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید بر رشد اقتصادی اثر گذارند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان درباره اهمیت صنایع کوچک بیان کرد: صنایع کوچک در ایران، به منظور توسعه فعالیتهای اشتغالزا، بنگاههای خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفتهاند و با توجه به اینکه درصد بالایی از واحدهای صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای دادهاند، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و میتوانند نقش اساسی در برنامههای آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.
وی در ادامه افزود: روند پیشرفت تحولات روز افزون در محیط کسب و کار امروزی، واحدهای کوچک و متوسط را جزیی از شبکهها و زنجیرهای تولید جهانی قرار داده است که تواناییهای فنآوری، نیروی کار متخصص و مدیریت پیشرفته از مهمترین ویژگیهای آن است.
لاهوتی اشکوری یکی از دغدغههای صاحبان صنایع را نبود بازار مناسب داخلی و خارجی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاهها و حضور در آنها میتواند تاثیر بسزایی در رفع این دغدغه و تبلیغات مناسبی در جهت کسب بازار و فروش محصولات صنعتگران داشته باشد.
وی در ادامه افزود: صنعت نمایشگاهی به منزله یکی از ستونهای حیاتی اقتصاد جهان است و در واقع نمایشگاهها یکی از محرکهای مهم در رشد اقتصاد هستند. امروزه صنعت نمایشگاهی از جایگاه مهم و ارزشمندی در دنیا برخوردار است و ابزاری موثر برای ترویج، توسعه و تبادل تجاری با چشماندازی روشن پیش رو صنعتگران است.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی گیلان به بیان نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاهها پرداخت و گفت: این صنعت برای بسیاری از کشورهای جهان به منزله صنعتی بزرگ و بین المللی و نقطه رشد اقتصادی جدید است و به جز صنعت نمایشگاهی هیچ صنعت بین المللی دیگری در جهان وجود ندارد که مانند آن در تمام اعصار نقشی مهم و محوری در توسعه تجارت ایفا کرده باشد.
لاهوتی اشکوری نقش نمایشگاهها را در زمینه توسعه تجارت راهگشا دانست و گفت: به هر حال نمایشگاهها در جهت توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور خصوصا در شرایط دشوار محدودیتهای تجاری میتواند محلی برای آشنایی با دستاوردها و توانمندی کشور باشد و در زمینه توسعه تجارت خصوصا توسعه صادرات راهگشا بوده و در زمینه اقتصاد مقاومتی و ارائه ظرفیتها مفید باشند.
وی بیان کرد: هدف از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندیهای شهرکهای صنعتی گیلان، ارتقای همهجانبه صنعت استان به ویژه صنایع کوچک است، البته صنایع کوچکی که از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است و دارای نشان استاندارد در تولید تمامی محصولات خود است.