خبرگزاری کار ایران

تدوین شعار « یک گام به پیش» در برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی

پژوهشگر زنجانی در حوزه هنری استان زنجان، گفت: برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری چراغ روشنی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، رباب فغفوری در خصوص برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری ضمن اشاره به اینکه جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی محلی برای نمایش تلاش‌های هدفمند مراکز استانی و بیانگر نوع نگاه و اندیشه مدیریتی هر مرکز به هنر متعهد و آثار شاخص حوزه هنری می‌باشد، افزود: برگزاری این جشنواره فرصتی برای آشنایی با استعدادهای نو در اغلب رشته‌های هنری است که هم گام با ارزش‌ها، و تکیه بر فرهنگ انقلاب اسلامی زمینه ساز رشد و تعالی هنرمندان و انتقال مفاهیم هنر انقلابی خواهد بود.

این پژوهشگر هنر ادامه داد: بی‌شک مهم‌ترین ثمره این جشنواره آشنایی هنرمندان سراسر کشور با تولیدات و فعالیت‌های هنری مراکز مختلف استانی است که علاوه بر ایجاد موج شور و نشاط هنری در مراکز استانی حوزه هنری، موجب آگاهی مسئولان از ظرفیت‌های هنری هر استان گردیده و زمینه را برای شکوفایی و تبلور استعدادهای بومی هر منطقه برای حمایت و تولید آثار فاخر و ماندگار فراهم می‌سازد.

فغفوری در رابطه با تحقق شعار جشنواره نیز گفت: تدوین شعار «یک گام به پیش» در این دوره به طور قطع در راستای اهداف جشنواره و توجه به خلاقیت و نوآوری هنرمندان آن صورت گرفته و القاگر حسی نو در ارائه ایده‌های ناب و ایجاد توازن میان ایده و عمل در رشته‌های مختلف هنری می‌باشد.

با توجه به اینکه رباب فغفوری دارای بیش از ۱۵ مقاله در زمینهٔ تئوریک هنر می‌باشد در خصوص برگزاری همزمان این جشنواره در چند رشته هنری گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناخت ظرفیت‌ها، ارائه آثار و تولیدات هنری ماندگار در تمامی رشته‌های هنری است تا از این طریق نیاز و ذائقه هنرمند و مخاطب، هر دو مورد تکریم قرار گیرد و عرصه برای فعالیت و شناخت استعدادهای نو در گستره وسیعی از آثار متنوع هنری فراهم گردد. این فرایند ضمن ایجاد انگیزه در نهاد هنرمند و هدایت او برای تولید اثر فاخر با هرگونه تخصص و حرفه‌ای، سبب ایجاد اعتماد در مردم و پاسخ گوی جامعه مخاطبان خاص خواهد شد که بی‌صبرانه در انتظار طلوع زیبایی‌های هنری این جشنواره هستند.

فغفوری ضمن تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره چراغ روشنی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب هنر است و تعامل هنرمندان و مشارکت مراکز استانی در پیشبرد اهداف آن سبب شناسایی و معرفی ایده‌های بر‌تر در تولید و عرضه محصولات فرهنگی مطابق با استانداردهای مورد تأیید حوزه هنری خواهد بود، افزود: بدیهی است در این راستا مراکز استانی حوزه هنری می‌توانند با استفاده از فضای مردمی و پرمخاطب ایجاد شده در جشنواره، به تبلیغ و معرفی محصولات فرهنگی و بومی خود نیز بپردازند.

وی در خصوص سطح آثار ارسالی به جشنواره اظهار داشت: به نظر می‌رسد آثار ارسالی در بخش (پژوهش) بسیار کمتر از سایر آثار ارسالی است و دلیل این امر می‌تواند عدم وجود کمیته تخصصی و جداگانه در بخش پژوهش هنر در این دوره از جشنواره باشد.

این مدرس دانشگاه در رابطه با محورهای برگزاری جشنواره ضمن اشاره به اینکه: یکی از بسترهای مهم در شکل دهی تمدن نوین اسلامی در عرصه هنر، تولید آثاری است که با توجه به زبان فرامرزی و فراملی خود قادرند به بهترین وجه بازتاب دهنده هویت، باور‌ها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردمان زمانه خود باشند؛ افزود: مفاهیم و مضامین فوق نیز در قالب این زبان به طور قطع از تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود برخوردار خواهند بود و با توجه به تنوع رشته‌های هنری و مخاطبین عام و خاص این جشنواره، نتیجه بدیعی را در قبال سند چشم انداز ۱۴۰۴ رقم خواهند زند.

کد خبر : ۳۰۷۸۴۵