خبرگزاری کار ایران

به همت اتاق بازرگانی زنجان

سمینار استاد رونق کسب و کار خود شویم برگزار شد

به همت اتاق بازرگانی زنجان سمینار استاد رونق کسب و کار خود شویم در دو بخش مجزا با همکاری اتاق و شرکت تحلیل گران صنعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق زنجان، در سمینار استاد رونق کسب و کار خود شویم، با اشاره به اهداف کمی و کیفی که به اتاق‌های بازرگانی محول شده است، اظهار داشت: اتاق زنجان در راستای مصوبه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت برخورداری تمامی شهروندان از فرصتهای سرمایه گذاری و اقتصادی در شهر و بنا به رسالت خود فرمهایی تهیه و در اختیار افراد قرار خواهد داد که در این فرم‌ها آیتم‌های مختلفی در خصوص اطلاعات فردی و میزان علاقمندی اشخاص به موضوعات مختلف بازرگانی درج شده است تا شهروندان بتوانند از فرصتهای سرمایه گذاری و اقتصادی که در شهر ایجاد شده بطور یکسان بهره‌مند شوند از سوی دیگر به جهت اولویتهای سرمایه گذاری در استان قرار است شرکتهای تعاونی به جهت توزیع عادلانه این فرصت‌ها و مشارکت همگانی در سطح شهر ایجاد شوند.

در این سیمنار کامران صحت به ارائه مطالب مبسوطی در خصوص اهمیت برندینگ و چکونگی رونق کسب و کار توسط صاحبان مشاغل پرداخت.

 صحت، خود‌شناسی را از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فروش عنوان کرد و گفت رفع خجالت و افزایش اعتماد به نفس در این زمینه می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

 برندسازی، داشتن لگوی مناسب، تایپوگرافی، داشتن رنگ سازمانی، لباس فرم از دیگر آیتم‌هایی بود که صحت رعایت آن‌ها را در پیشبرد اهداف سازمانی و نهایتاً رونق کسب و کار ضروری دانست.

 همچنین از دیدگاه صحت توجه به مسائل دیداری و شنیداری نیز به جهت بازاریابی از اهمیت بالائی برخوردار است.

به گفته صحت ۹۸ درصد فروش براساس احساس افراد صورت می‌گیرد.

وی، در ادامه با اشاره به قانون هشتاد بیست، گفت: تنها ۸۰ درصد فروش مربوط به ۲۰ درصد مشتریان است پس اولویت ما باید در رضایت این بیست درصد باشد، چرا که امروز وفاداری مشتریان بی‌معناست و خریداران به سمت اجناس خواهند رفت که رضایتمندی بیشتری را در آن‌ها ایجاد نماید.

 صحت، اهمیت دادن به نوع بسته بندی و توجه به نوع پوشش فروشندگان را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر به این مواردتوجه کافی نگردد و تنها تولیدکنندگان بر روی کیفیت کالا تمرکز نمائیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

تجلیل از کارآفرینان

همچنین در ادامه این سمینار سه تن از کارآفرینان موفق ایران به ارائه تجربیات خود در طول دوران کسب و کار خود پرداختند.

بهروز فروتن، بنیانگذار یکی از برندهای معتبر صنایع غذایی و یکی از کارآفرینان موفق به عنوان اولین سخنران علت موفقیت خود را پشتکار دانست و گفت: از ابتدای دوران کاری تا کنون بیش از ۴۰ کار را در جوانی و نوجوانی تجربه و از تک تک آن‌ها لذت بردم از ریخته‌گری گرفته تا اتوکشی و در هر کاری که شروع کرده‌ام موفق بوده‌ام.

وی، کارآفرینی را روش تبدیل ایده به عمل دانست و گفت: نباید جوان‌ها را از کار آفرینی بترسانیم.

فروتن میزان سرمایه خود را در ابتدا کار ۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد ثروت من اندیشه من بود از اینرو من از صفر شروع کردم و صفر عدد مقدسی است صفر آغاز تفکر است و چیزی که به آن فکر می‌کنیم اندیشه حاکم بر ماست لذا اولین بودن جرات و جسارت می‌خواهد.

وی، کارگردانان صحنه کسب و کار را بانوان دانست و گفت: مردان بازیگران عرصه صنعت‌اند و اندیشه و تفکر به عهده بانوان است و کار شرافتمندانه برای هر کس چه زن و چه مرد ارزشمند است و ستیز کردن جهت بدست آوردن کار، هویت کار آفرین است و برای یک کارآفرین تنها یک جمله وجود دارد باید بشود.

مرجان هوشیار، مدیرعامل شرکت نگین تجارت فردوس نیز بعنوان یکی دیگر از کارآفرینان موفق با بیان اینکه جنسیت در موفقیت تاثیری ندارد گفت: در کشور ایران متاسفانه نگاههای قومی در خصوص زنان وجود دارد که خوشبختانه امروز شاهد کمرنگ شدن این محدودیتهای قومی و سنتی هستیم.

هوشیار که یکی از واردکنندگان مصالح ساختمانی در کشور محسوب می‌شود، با بیان اینکه مردان اولین معلمان تجارت هستند از بانوان خواست قدردان پدران و همسران خود باشند که اجازه ورود به عرصه کار را به آنان داده‌اند.

وی نیز همچون فروتن، صداقت، پشتکار و توکل به خدا را مهم‌ترین عوامل موفقیت خود در عرصه تجارت دانست و گفت: در حال حاضر بی‌‌‌نهایت شغل در جامعه وجود دارد اما ما نباید انتظار داشته باشیم یک شبه پولدار شویم لذا باید پشتکار داشته باشیم چرا که نبوغ یعنی ۱ درصد الهام و ۹۹ درصد عرق ریختن به قول ژاپنی‌ها کسی که پشتکار دارد به شانس اعتقادی ندارد.

د رادامه عزیز امامی، مدیرعامل شرکت ابتکار ورنیه نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این سمینار خوباوری، اعتماد به نفس و عزت نفس را عامل موفقیت خود دانست و تصریح کرد: که باید با خدا همرنگ شویم چرا که هیچ چیز در کائنات گم نخواهد شد بلکه ممکن است ماهیت کارهایی که انجام می‌دهیم تغییر نماید.

امامی، از دنیا به عنوان جولانگاه تلاش و فعالیت نام برد و گفت باید خود را باور کنیم و به دیگران اعتماد کنیم چرا که اعتماد زیباست اما باید همانند نمک به اندازه باشد کار جوهر زندگی است و هیچ انسانی اشتباه نمی‌کند مگر اینکه مجنون باشد هر سختی موجب لذت آینده می‌شود و نهایتاً اینکه کارآفرینان بر این باورند که شاگردان امروز شرکای آینده‌اند.

گفتنی‌ست در پایان این همایش غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان، ضمن تشکر ازکارآفرینان این قشر از جامعه را مایه مباهات و فخر ایران دانست.

کد خبر : ۳۰۷۸۳۹