خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه خبر داد

پرداخت بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: از تیرماه امسال تاکنون سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی و توسعه بخش مکانیزاسیون در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، گودرز کمال‌پور اعتبار اختصاصی تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون این شهرستان را در سالجاری ۳۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال عنوان کرد و یاد و اظهار داشت: تعداد ۱۴۹ نفر از متقاضیان به منظور دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از تیرماه امسال تاکنون سه میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال از تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی و توسعه بخش مکانیزاسیون به ۲۰ متقاضی در این شهرستان پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه جذب و پرداخت مابقی تسهیلات توسعه بخش مکانیزاسیون این شهرستان تا تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: این میزان تسهیلات پرداختی به منظور خرید ماشین‌های مختلف کشاورزی چون کمباین، تراکتور، تیلر، بیلر، ماشین نشاء کار به متقاضیان پرداخت شده است.

کمال‌پور در ادامه با اشاره به جدیت دولت در جهت توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی افزود: افزایش سطح تولید، سهولت کار، کاهش هزینه‌های تولید از اهداف مهم توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی به شمار می‌رود.

وی شهرستان آستانه اشرفیه را یکی از مناطق مهم کشاورزی گیلان دانست و یادآور شد: توسعه بخش مکانیزاسیون می‌تواند در رونق اقتصادی فعالیت‌های کشاورزی این منطقه نقش موثری داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه ادامه داد: در سال‌های اخیر در جهت توسعه این بخش کارهای موثری در این شهرستان صورت گرفته است و هم اکنون این منطقه از وجود هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه تیلر، ۶۵۰ دستگاه تراکتور، ۲۹۵ دستگاه نشاء کار و ۳۸۰ دستگاه کمباین برخوردار است.

کمال‌پور همچنین با بیان اینکه در سال گذشته ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌های کشاورزی در این شهرستان پرداخت شده اظهار داشت: تعداد ۱۲۰ نفر از متقاضیان نیز این میزان تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وی میزان زمین‌های کشاورزی این شهرستان را حدود ۳۰ هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار به کشت برنج، دوهزار و ۵۰۰ هکتار به کشت بادام زمینی و مابقی نیز به دیگر محصولات کشاورزی شامل صیفی جات، چای، باغ‌های میوه تعلق دارد.

کد خبر : ۳۰۶۴۸۱