خبرگزاری کار ایران

آیت الله صافی گلپایگانی در مراسم رونمایی از آثار نفیس قرآنی

فعالیت هنری در راستای قرآن جای تقدیر دارد

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: فعالیت‌های هنری در راستای قرآن از آنجا که باعث ترویج دین است، جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله صافی گلپایگانی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از ریز‌ترین قرآن طلاکوب و بزرگ‌ترین قرآن فلزکوب جهان که به دست «رائین اکبر خانزاده» و «فریدون عزیزی» ساخته شده است، اظهار داشت: همه چیز ما از قرآن است و باید در راه قرآن باشیم.

این مرجع تقلید، با بیان کله آفرین برای هنرمندان سازنده آثار نفیس قرآنی، گفت: ساختن چنین آثاری اسباب ترویج ین و تعظیم شعائر مذهبی است و قطعا مورد رضایت خداوند است.

وی با بیان اینکه زبان من از بیان عظمت چنین اثر زیبایی که کلمات پروردگار را به تصویر کشیده، قاصر است، تصریح کرد: واقعا چه کلمه‌ای می‌توان در خصوص این هنر ارزشمند به کار برد که کامل باشد؟ از طرفی من نمی‌توانم خوشحالی خود را از انتشار این آثار زیبا بیان نکنم، زیرا این اثر هنری بر روی بهترین سخنان یعنی قرآن انجام شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن بزرگ‌ترین معجزه پیامبر است تصریح کرد: بالا‌ترین چیزی که در دنیا وجود دارد قرآن است و همت بلند این هنرمندان نشانه‌ای از تفکر عالی آن‌ها محسوب می‌شود که چنین آثاری را رقم زده است.

وی بیان کرد: ما اگر به قرآن متمسک شویم، خیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت و اگر درباره آن کوتاهی کنیم، از خیر دو دنیا محروم می‌شویم و در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهیم بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به کلمات بزرگان درباره قرآن عنوان کرد: زبان بزرگان تاریخ از توصیف جلالت و عظمت قرآن کریم قاصر است و هرقدر از این عظمت و بزرگی بگوئیم باز هم کم گفته‌ایم.

این مرجع تقلید ادامه داد: این گونه آثار سبب رشد و ترویج قرآن و رغبت بیشتر مردم به سمت کلام الهی خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر با خشوع و خضوع در محضر قران برویم و از آن کسب فیض کنیم در این صورت باعث آبادانی دنیا و آخرت ما خواهد شد.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: فعالیت همه افراد برای قرآنجای تقدیر دارد چرا که قرآن مایه خیر و برکت است.

کد خبر : ۳۰۶۳۹۵