خبرگزاری کار ایران

توسط آیت الله جوادی آملی؛

ریزترین قرآن جهان رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۹۳

در این اثر، متن کامل قرآن در دو ورق ۱۲ در ۱۶ سانتیمتری آمده است / یک کیلو طلا، ۵ کیلو نقره، برلیان و انواع جواهرات در این اثر گرانبها به کار رفته است / ساخت این اثر ۲۵۰۰ ساعت زمان برده است.

ایلنا: ریزترین قرآن جهان که در آن یک کیلو طلا، ۵ کیلو نقره و انواع جواهرات به کار رفته، در دو ورق ۱۲ در ۱۶ سانتیمتری، توسط آیت الله جوادی آملی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم رونمایی از ریزترین قرآن جهان، ظهر امروز با حضور آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه، در مؤسسه علوم وحیانی اسراء در قم، برگزار شد.

هنرمند اصلی این اثر، رائین اکبر خانزاده است که کل متن قرآن کریم را به صورت بسیار ریز در دو صفحه ۱۲ در ۱۶ سانتیمتری با طلای ناب حکاکی کرده است.

جلد این قرآن نفیس، از طلا، نقره، برلیان و انواع جواهرات ساخته شده و عبدالله زاده کار ساخت آن را انجام داده است.

به گفته رائین اکبرخانزاده یک گروه ۸ نفره به سرپرستی فرشاد عبدالله زاده، کار ساخت جلد این قرآن نفیس را انجام داده اند؛ وی اضافه کرد که قسمت زیادی از هزینه ساخت این قرآن نفیس را خانم فرشته عزیزی بدون هیچ چشم داشتی تقبل کرده است.

متن قرآن رونمایی شده آنقدر ریز است که حتما باید با تلسکوپ یا ذره بین آن را مشاهده کرد اما رائین اکبرخانزاده که به شدت تأکید دارد، " همانگونه که در روایات داریم، دیدن قرآن نور چشم را زیاد می کند "، این قرآن را با چشم عادی نوشته است.

اکبرخانزاده با بیان این که کار ساخت و حکاکی این اثر گرانقدر ۲۵۰۰ ساعت زمان برده است، در خصوص اهداف خود از انجام این کار گفت: چندی پیش یک جاهل آمریکایی به قرآن بی حرمتی و ورق های قرآن را آتش زد و از این رو من خواستم با ساختن این قرآن به دنیا نشان دهم مسلمانان آن قدر برای قرآن احترام قائلند که حاضرند برای آن چنین کاری هزینه های سنگینی را نیز بپردازند؛ در حقیقت خواستم با انجام این کار یک مشت فرهنگی بر دهان اهانت کنندگان به ساحت قرآن کریم زده باشم.

آیت الله جوادی آملی نیز در آیین رونمایی از این اثر گرانبها، ضمن تقدیر از سازندگان ریزترین قرآن جهان که از طلا، نقره و انواع جواهرات ساخته شده است، گفت: خداوند قرآن را نازل کرد، باران را هم نازل کرد؛ نزول باران با عنوان نزولات آسمانی تعبیر می شود و خداوند سبحان باران را به زمین می اندازد، اما قرآن را به زمین آویزان کرد.

این استاد برجسته فلسفه و حکمت اسلامی، افزود: فرق آن نزولات آسمانی و نزول قرآن این است که یکی نزول ملکی و یکی نزول ملکوتی است؛ یک وقت ممکن است کشاورزی باران ها را جمع آوری و زمینی را آبیاری کند، اما گاهی نیز هنرمندی مانند سازنده این قرآن نفیس، با یک هنرمندی خاصی، قرآن که حبل المتین است را ارج می نهد و این طناب را می گیرد و بالا می رود.

آیت الله جوادی آملی به اقدام سال های گذشته جاهل آمریکایی در سوزاندن قرآن اشاره کرد و گفت: یک روز گالیله که دانشمندی بزرگ و استاد دانشگاه بود را می سوزانند و یک روز قرآن که کتاب آسمانی است؛ این افراد هم با علم و دانش و هم با دین و هم با مردم دشمن هستند.

وی بار دیگر از سازندگان ریزترین قرآن جهان تشکر و قدردانی کرد و گفت: کسانی که این طناب آویخته بین خدا و انسان ها(قرآن) را زرین کرده و آن را در دسترس مردم قرار می دهند، جایگاهی والا دارند.

این مرجع تقلید به یکی از اهداف مهم سازنده ریزترین قرآن جهان برای مقابله فرهنگی با جاهل آمریکایی قرآن سوز اشاره کرد و گفت: این قبیل کارها این رسوم باطل گالیله سوزی و قرآن سوزی را رفته رفته از بین خواهد برد.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: قرآن کریم، حبل المتین و طنابی است که یک طرف آن دست خدا و طرف دیگر آن دست مردم است و کسی که آن را تزئین کرده و توجه مردم را به آن جلب می کند، ارزش فراوان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز