خبرگزاری کار ایران

با برگزاری انتخابات

اسامی نمایندگان کارفرمایان قم در هیئت‌های حل اختلاف اعلام شد

انتخابات نمایندگان کارفرمایان در هیئت‌های‌ حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، انتخابات نمایندگان کارفرمایان قم در هیئت‌های‌ حل اختلاف، با حضور۲۶۹ تن از مدیران و کارفرمایان استان قم، در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم برگزار و نمایندگان منتخب معرفی شدند.

نصراله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در ابتدای برگزاری این انتخابات اظهار کرد: روابط مبتنی بر اعتماد متقابل باید در محیط کار حکم‌فرما باشد.

وی با بیان اینکه باید هدف کارگر و کارفرما، پیشبرد کار باشد، گفت: هنگامی که در بینش کارگر و کارفرما نسبت به کار تغییر ایجاد شد، آن‌گاه ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: حفظ و موجودیت یک کارگاه، ضامن اعتماد متقابل و ایجاد تعامل مناسب بین کارگران و کارفرمایان برای رسیدن به توسعه و پیشبرد امور است.

وی به نقش مراجع حل اختلاف در رسیدگی به دعاوی فی‌مابین کارگر و کارفرما اشاره و تصریح کرد: در این هیئت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضمن رعایت کامل حقوق کارگران و کارفرمایان، موجودیت کارگاه نیز حفظ شود.

بازوند افزود: هنگامی که قانون کار را به طور دقیق اجرا کردیم، آن زمان است که هم از کارگر وهم از کارفرما حمایت شده است.

وی در ادامه با تشریح روند برگزاری انتخابات و آئین نامه انتخاب اعضای هیات‌های حل اختلاف کارفرمایان استان قم، یادآور شد: اعضای منتخب در کنار نمایندگان کارگران و دولت وظیفه رسیدگی به شکایات و اختلافات کارگری و کارفرمائی را به عهده دارند.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان قم، با بیان اینکه نمایندگان کارگران و کارفرمایان در تمامی مراجع حل اختلاف حضور فعال و موثری دارند، گفت: تصمیمات و آراء هیئت‌های حل اختلاف که مرکب از سه نماینده کارگران‌، سه نماینده کارفرمایان و سه نماینده دولت هستند از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، زیرا آن تصمیمات قطعی و لازم الاجراست.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری این انتخابات، گفت: در این انتخابات ۱۸نفرواجد شرایط به عنوان نمایندگان جامعه کارفرمایی در هیات‌های حل اختلاف استان قم کاندیدا شدند که ۹نفر حائز اکثریت آرا، به عنوان نماینده کارفرمایان در هیات‌های حل اختلاف معرفی می‌شوند.

گفتنی‌ست پس از برگزاری انتخابات، و بر اساس آراء شمارش شده از می‌ان۲۶۹ رای ماخوذه، ۹نفر حائز بیشترین آرا شدندکه به شرح ذیل است:

 علی علیزاده با ۱۵۴رای

 سید کمال پیشوایی با۱۴۰ رای

 امیر حسین اللهیاری با۱۳۵ رای

 شجاع الدین حسامی با۱۲۰ رای

 سلطانعلی حقیقی با۱۱۶ رای

 مصطفی شادمانی شهرستانی با۱۱۶رای

 محمد حسین نوفلی با۱۰۳ رای

 سید سعید لاجوردی با۱۰۲ رای

 محمود کمیجانی با۹۲ رای

کد خبر : ۳۰۵۲۵۱