خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان

زندان‌ها باید وارد چرخه اقتصاد کشور شوند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان گفت: ضروری‌ست که اشتغال در زندان‌ها از حالت نمادین به حرکتی بنیادین تغییر کند.

به گزارش ایلنا، سید حمید حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی زندان‌های گیلان با تبیین سیاست‌های اخیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، از اشتغال موثر و پایدار به عنوان مهم‌ترین رویکرد زندان‌های استان یاد کرد.

وی از مسئولان و اعضای شورای برنامه‌ریزی خواست تا درباره توسعه زندان‌ها به سمت مراکز اشغال و حرفه‌آموزی تلاش کرده و در این مسیر با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ایده‌های خلاق نیروی انسانی موجود در زندان‌ها را وارد چرخه اقتصاد کشور کنند.

حسینی تصریح کرد: ضروری‌ست که اشتغال در زندان‌ها از حالت نمادین به حرکتی بنیادین تغییر کند و در این راستا باید به مشاغلی توجه کرد که در عین واقعی بودن بتواند بخش عمده‌ای از نیاز زندانی و خانواده‌اش را تامین و حتی پس از آزادی امکان بازار یابی داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری، از عقد تفاهمنامه با سازمان‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کار و امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان زمینه‌های با ارزش تعامل برون سازمان یاد کرد و اظهار امیدواری کرد: بزودی، خیزش فعالیت‌های زندان‌های استان را به سمت اهداف واقعی خود در بازپروری مددجویان با تکیه بر تقویت بنیان‌های عقیدتی و کار موثر شاهد خواهیم بود.

کد خبر : ۳۰۴۷۱۰