خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سیناتاب کاشان در گفت‌وگو با ایلنا

دولت واردات نخ اکرولیک را ازترکیه متوقف کند

مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی سیناتاب کاشان گفت: با توجه به اینکه با دستگاهای پیشرفته وروز دنیا می‌توانیم مطابق استانداردهای دنیا انواع مختلف نخ آکرولیک تولید کنیم ودراختیار مصرف کنندگان داخلی قرار دهیم دولت جلو واردات بی‌رویه نخ آکرولیک را بگیرد.

«حسن زرکار» مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی سیناتاب کاشان درحاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، واردات بی‌رویه نخ آکرولیک را موجب متضرر شدن تولیدکنندگان این نوع ازمحصولات نساجی کشورعنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بهره برداری واحد تولیدی نخ اکرولیک این شرکت با مشکلات فراوان ۶ سال طول کشید ازمسئولین انتظارداریم برای سرپا نگه داشتن این واحد تولیدی مدرن و پیشرفته حمایت بیشتری ازما کنند.

کمبود نقدینگی و نرخ بالای تسهیلات بانکی مشکل اصلی بخش نساجی‌ست

وی کمبود نقدینگی، نداشتن سرمایه درگردش ونبود تسهیلات بانکی با نرخ پایین را مهم‌ترین مشکل واحدهای نساجی عنوان کرد و گفت: به علت بالا رفتن نرخ دلار پس از توافق وین خیلی از صنعتگران دراین بخش متضرر شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی سیناتاب کاشان اجرایی نشدن توافق وین را موجب بلاتکلیفی مردم وصنعتگران عنوان کرد و گفت: مردم منتظرند ببینند چه زمانی توافق هسته‌ای ۵ +۱ نهایی و اجرایی می‌شود تا اقدام به خرید کنند.

قیمت دلار ازچند ماه قبل بالا‌تر رفته است

زرکارعدم اجرایی شدن توافق وین را موجب عدم استقبال مناسب مردم از هفتمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران دانست وگفت: به دلیل اینکه قیمت دلار ازچند ماه قبل بالا رفته است نقدینگی نیز در دست مردم وصنعتگران کم شده است.

مدیرعامل شرکت ریسندگی وبافندگی سیناتاب کاشان بازپرداخت تسهیلات بانکی به دلیل بالا بودن نرخ بهره را ازدیگر مشکلات بخش نساجی کشورعنوان کرد وگفت: درحالی که کشورترکیه به تولیدکنندگان خود وام با نرخ ۷ درصد می‌دهد تولیدکنندگان داخلی کشورمان مجبورند برای ادامه تولید تسهیلات با نرخ ۲۶ درصد دریافت کنند.

زرکاربا تاکید برپرداخت تسهیلات با نرخ ۵ درصد به تولیدکنندگان صنایع نساجی و فرش ماشینی تصریح کرد: درصورتی که پرداخت تسهیلات با نرخ ۲۶ درصد به ما تولیدکنندگان تدوام داشته باشد دیگرهیچ موقع قادر به ادامه کارنخواهیم بود.

وی راه اندازی واحد تولید نخ اکرولیک سیناتاب کاشان همزمان با زمان رکود اقتصادی را از دیگر مشکلات این شرکت عنوان کرد و اظهارداشت: الیافی که قبلا با قیمت بالا و روزخریداری کرده‌ایم به دلیل رکود اقتصادی مجبوریم زیر قیمت بازاربفروشیم.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی این مجموعه بزرگ تولیدی از بدو تاسیس تلاش درجهت ایجاد بستر مناسب اقتصادی همراه با اشتغال زایی و جلب رضایت مشتریان داخلی به منظور دستیابی به دروازه‌های دیگر کشور‌ها بوده است

شایان ذکراست شرکت ریسندگی و بافندگی سیناتاپ کاشان همزمان با تولید با کیفیت‌ترین فرشهای ماشینی دارای خط کامل رنگرزی و ریسندگی هیت ست نخ می‌باشد که با ظرفیت روزانه ۱۲۰۰۰ کیلوگرم نخ ۱۸ سه لا، قابلیت تولید ظریف‌ترین نخهای مصرفی برای تولید فرشهای ماشینی هزار و هزار و دویست شانه را دارد.

کد خبر : ۳۰۳۳۷۹