خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد گیلان

ترویج فرهنگ کار و تلاش موجب پایین آمدن سن ازدواج می‌شود

قائم مقام کمیته امداد گیلان گفت: ترویج فرهنگ کار و تلاش از جمله راه‌های گسترش ازدواج و کمک به کاهش سن این پدیده اجتماعی‌ست.

به گزارش ایلنا، نشست هم اندیشی فرهنگی با موضوع ازدواج جوانان تحت حمایت کمیته امداد گیلان با حضور جمعی از مسئولین این نهاد و همچنین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان به منظور دستیابی به راهکارهای نوین درجهت کاهش سن ازدواج جوانان برگزار شد.

قائم مقام کمیته امداد گیلان در این نشست به تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی مؤثر بر روند زندگی مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و اظهار داشت: باید در جهت پایداری بنیان خانواده‌ها با بهره گیری از اصول اسلامی تلاش گسترده تری صورت گیرد و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیشتری، به سطح معنوی و دینی خانواده‌ها ارتقاء بخشید.

حسین جهانگیری یکی از مسیرهای مهم توانمندسازی خانواده‌ها را ازدواج صحیح و به هنگام عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۲۷ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد مستعد ازدواج هستند که باید زیرساخت‌ها و برنامه‌های اجرایی این نهاد، فضا را برای ازدواج آنان فراهم سازد.

وی همچنین به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کار و تلاش، اصلاح سبک زندگی، ارتقاء بینش و آگاهی و باورهای دینی و تقویت امید و خودباوری در خانواده‌ها از راههای گسترش ازدواج و کمک به کاهش سن ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان نیز با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص اهمیت ازدواج و تاثیر آن برکاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: کمیته امداد تا کنون توانسته با ارائه تسهیلات و فراهم آوردن زمینه ازدواج آسان جوانان، آنان را به این امر مقدس ترغیب و تشویق نماید.

وی همچنین خواستار کمک و همراهی سایر سازمان‌ها در کنار کمیته امداد در خصوص فرهنگ سازی ازدواج صحیح و آسان شد و تصریح کرد: باید در راستای حفظ تمدن و ارزشهای اسلامی و دینی تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا این ارزش‌ها پایه و اساس یک زندگی موفق و استحکام بنیان خانواده‌ها را شکل می‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان مهارت همسرداری را یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در زندگی برشمرد و گفت: ارائه آموزش‌های همسرداری، مراقبت از چشم، حفظ عفت و حجاب و... می‌تواند مهارت همسران را در این زمینه افزایش دهد و درصد موفقیت آنان در اداره یک زندگی سالم و به دور از تنش را بالا ببرد.

وی به تاثیر منفی فضاهای مجازی، عدم رعایت حجاب، بلوغ زودرس در کودکان، ماهواره و... نیز اشاره و بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش ترویج فرهنگ اسلامی و سبک دینی در خانواده‌ها نیز تاکید کرد.

کد خبر : ۳۰۲۸۹۷