خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم‌شهر خبر داد

جشنواره انار در روستای کوتنا سوم مهر برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر گفت: جشنواره انار در صورت مساعد بودن شرایط جوی در تاریخ سوم مهر در روستای کوتنا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از قائم‌شهر، مهدی محمدی بعد ازظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره انار از برگزاری این جشنواره با هدف نشان دادن فرهنگ بومی، آئین‌های مردم در روستا و تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان خبر داد.

وی افزود: پس از برگزاری موفق جشنواره‌های کلیا و تمشک و استقبال مردم و مسافران قصد داریم به تناسب هر فصل محصولات کشاورزی و میوه‌های شهرستان را در قالب جشنواره معرفی کنیم.

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به تامین درصد قابل توجهی از مرکبات کشور توسط باغداران شهرستان تصریح کرد: جشنواره پرتقال نیز در سطح ملی با حضور مسئولان کشوری در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وجود خانه باغی به قدمت ۱۲۰ سال در روستای کوتنا اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده این مکان تبدیل به موزه روستا‌شناسی و بازارچه محلی خواهد شد.

فرماندار قائم‌شهر توسعه صنعت گردشگری، بوم گردی و ایجاد بستری مناسب برای شادی و همدلی مردم خونگرم منطقه و حفظ محیط زیست منطقه بخصوص حفظ و حراست از جنگل و رودخانه سیاهرود را از اهداف برگزاری اینگونه جشنواره‌ها دانست.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه گردشگری قائم‌شهر در حال پیگیری‌ست افزود: باید تلاش کنیم تا مسافران را در قائم شهر میزبانی کنیم و این شهر را از پلی برای عبور و مرور مسافر به جایی برای گشت و گذار آن‌ها تبدیل کنیم.

کد خبر : ۳۰۲۸۱۷