خبرگزاری کار ایران

دیدار استاندار خراسان جنوبی با جمعی از منتخبان و نخبگان استان

استاندار خراسان جنوبی با جمعی از منتخبان و نخبگان خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا وجه‌الله خدمتگزار صبح امروز در دیدار با نخبگان و منتخبان خراسان جنوبی گفت: استفاده از نظرات نخبگان، کار‌شناسان که شناخت کافی نسبت به وضعیت استان دارند از اهداف برگزاری این نوع نشست‌ها است و در دولت تدبیر و امید دنبال این هستیم که از همه سلایق، علایق، ظرفیت‌ها و اندیشه‌ها برای حل مسائل و مشکلات استفاده شود؛ چرا که یک طیف یا گروه خاص به تنهایی نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند.

وی ایجاد فضای آرام، امن و سرشار از اعتماد در همه بخش‌ها را از اهداف دولت برشمرد و افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این زمینه توانسته موفق عمل کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که باید از همه ظرفیت‌ها، امکانات در راستای توسعه استان بهره گیریم، تصریح کرد: با استفاده این روند می‌توانیم به صورت کار‌شناسانه مشکلات را حل کنیم.

خدمتگزار اظهارکرد: دولت تدبیر وامید کشور را با تورم ۴۵ درصد و در حالی که قیمت نفت افت شدید داشت تحویل گرفت و اکنون خوشبختانه موفق به مهار تورم شده است.

وی با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای، تصریح کرد: با حمایت‌های ارزنده مقام معظم رهبری و مقاومت و ایستادگی مردم، دولت توانست بر مشکلات فائق آید.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: باید قدر این موفقیت دولت را بدانیم و این شهد شیرین را در جامعه نشر دهیم تا مردم ببینند و بداند که این اتفاق بزرگ افتاده است.

خدمتگزار اجرای طرح تحول سلامت را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید ذکر کرد و افزود: با انجام این طرح توسط دولت یکی از دغدغه‌های مردم که بحث درمان بود مرتفع شد و مردم دیگر دغدغه‌ای در این زمینه ندارند.

وی با اشاره به اینکه روستاییان نیز قشر زحمتکش جامعه هستند، گفت: دولت توجه ویژه‌ای به روستاییان دارد و روستاییان طی جلسه‌ای که با روستاییان خواهند داشت می‌توانند با رییس جمهور حرف بزنند و مشکلات خود را بیان کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: در استان از ظرفیت و پتانسیل نخبگان استفاده می‌شود به طوری که تمام مسئولیت طرح آمایش سرزمین به دانشگاه‌ها و نخبگان سپرده شده است.

خلیلی، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: این موفقیت متعلق به حزب یا گروه خاصی نیست بلکه متعلق به مردم است.

وی، نیروی انسانی، تولید و سرمایه را از جمله عوامل توسعه و تولید عنوان کرد و ادامه داد: نیروی انسانی تحصیل کرده و کار‌شناس از ظرفیت‌های خراسان جنوبی است به طوری که به لحاظ کمیت و کیفیت خراسان جنوبی بهترین نیروی انسانی در کشور دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز نقش مهمی در راستای توسعه جامعه دارد، تصریح کرد: مطالعات می‌دانی نشان داده که کشورهایی که به موفقیت رسیده‌اند بخش خصوصی فعالی داشته‌اند و ما نیز باید این رویکرد را در پیش گیریم.

خلیلی با اشاره به اینکه وجود احزاب و تشکل‌های مختلف سیاسی نیز در پیشرفت جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: این تشکل‌ها باید به صورت شفاف عمل کنند تا مردم بتوانند تصمیمات لازم را در خصوص انتخاب حزب یا گروه خود را به درستی بگیرند.

زینلی، مدیرعامل کویرتایر بیرجند نیز در این جلسه گفت: در حوزه صنعت نیاز است سهم صنعت از یارانه‌ها را بدهند.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال تولید علم باشیم تا شرمنده آیندگان نباشیم و زمینه برای توسعه و پیشرفت کشور فراهم شود.

آیتی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی بیرجند نیز در این جلسه نیروی انسانی را فاکتور توسعه هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: برای تحقق توسعه در خراسان جنوبی نیز باید نیروهای انسانی خود را شناسایی کنیم و از وجود این ظرفیت در استان ‌‌نهایت استفاده را کنیم.

وی با بیان اینکه در نظام آموزشی خود باید از آموزشی استفاده کنیم که منجر به اشتغال شود، گفت: توجه به نخبگان راه می‌انبر توسعه است.

حاجی‌زاده، مدیرگروه شیمی دانشگاه بیرجند و فعال سیاسی نیز در این جلسه گفت: امروز در دنیا نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پتانسیل‌های زیادی در زمینه صنعت و معدن دارد، تصریح کرد: در حال حاضر منابع معدنی ما خام فروشی می‌شود که با بهره برداری از این منابع می‌توانیم فرصت اشتغال زیادی را برای جوانان استان فراهم کنیم؛ چراکه با حل مشکل اشتغال بسیاری از مشکلات جامعه نیز حل و فصل می‌شود.

اسلامی، فعال سیاسی و اجتماعی و نماینده بانوان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر انتصاب مدیران همسو با دولت گفت: مردم منتظرند تا به ثمر نشستن شعارهای دولت را ببینند و لمس کنند و ایا با وجود مدیران غیرهمسو و بعضا مخالف سیاستهای دولت این مهم امکان پذیر خواهد بود؟

وی افزود: ما معتقدیم باید بستر و فضای لازم برای فعالیت همه گروههای سیاسی که مبنای عمل آن‌ها عقلانیت و اعتدال است فراهم شود.

اسلامی، زنان را نیمی از جمعیت جامعه و منابع سازنده ان دانست و تصریح کرد: هرگونه تحول و حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی نه تنها می‌تواند بر حل مشکلات آن‌ها موثر باشد بلکه می‌تواند باعث حل بخشی از مشکلات اجتماع و تلطیف فضا نیز شود.

گفتنی‌ست در این جلسه نماینده ورزشکاران، نماینده هنرمندان، نماینده روحانیون و نماینده سازمانهای مردم نهاد نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

کد خبر : ۳۰۰۷۰۰