خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف استان مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه لرستان برای تبلیغ

مدیر کل اوقاف لرستان گفت: ضرورت دارد از ظرفیت لرستان با داشتن بقاع متبرکه متعدد و ارادت مردمان این سرزمین به خاندان عصمت و طهارت و نوادگان امامان معصوم (ع) و امامزادگان، برای امر تبلیغ استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در مراسم افتتاح ساختمان جدید امامزاده محمدبن حسن (ع) الیگودرز گفت: پیمانکار پروژه ساختمان جدید امامزاده محمدبن حسن (ع) تلاش‌های فراوانی داشتند که این بنا با وجود نداشتن راه دسترسی مناسب، در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد که جا دارد از پیمانکار این ساختمان آقای جهانگیری تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: ضرورت دارد از ظرفیت لرستان با داشتن بقاع متبرکه متعدد و ارادت مردمان این سرزمین به خاندان عصمت و طهارت و نوادگان امامان معصوم (ع) و امامزادگان، برای امر تبلیغ استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف لرستان گفت: سالانه ۸۰۰ مبلغ غیر بومی از قم و سایر مبادی اعزام به لرستان اعزام و در مناسبت‌های مختلف به مناطق مختلف استان؛ به‌ویژه امامزادگان اعزام می‌شوند که می‌طلبد این ظرفیت به ۱۲۰۰ نفر ارتقا پیدا کند.

خاکباز اضافه کرد: سالانه ۸۰۰ مبلغ غیر بومی از قم و سایر مبادی اعزام به لرستان اعزام و در مناسبت‌های مختلف به مناطق مختلف استان؛ به‌ ویژه امامزادگان اعزام می‌شوند که می‌طلبد این ظرفیت به ۱۲۰۰ نفر ارتقا پیدا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به کمبود روحانی مستقر در استان لرستان، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، خاطرنشان کرد: استان لرستان یک استان شیعی است و مردم این استان به امامزادگان ارادت خاصی دارند و با وجودی که تعدادی از این امامزادگان از جمله امامزاده محمدبن حسن الیگودرز در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند اما مردم ارادت خود نسبت به آن‌‌ها را نشان داده‌اند و از سایر شهر‌ها و استان‌ها نیز این امامزادگان زائرانی داشته‌اند که با پای پیاده و با طی مسافت‌های طولانی و از طریق جاده‌های صعب‌العبور خود را به این امامزادگان رسانده‌اند و هیچ‌گاه اجازه نداده‌اند چراغ این امامزادگان خاموش بماند.

وی در خاتمه از اصحاب رسانه استان لرستان که برای مراسم افتتاحیه و معرفی این امامزاده با کرامت به مردم اوقاف را یاری داده‌اند، تشکر کرد.

کد خبر : ۲۹۸۹۱۳