خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران:

ثبت ۲ هزار و ۴۰۰ موقوفه در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۶۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۴۰۰ موقوفه در استان زنجان از برگزاری همایش " وقف و رسانه " در زنجان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان, گفت: برای احیاء موقوفات و ترغیب خیرین برای مشارکت در عمل خداپسندانه وقف این برنامه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز دوشنبه(۱۷ آذر) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته وقف پرداخت و اظهار داشت: از(۲۹ آذر) به مدت یک هفته به عنوان هفته وقف نام گذاری شده است.

حجت الاسلام علی باقری، بابیان عناوین هفته وقف در زنجان, گفت: در همین راستا همایش " وقف و رسانه "(۲۷ آذر) در سالن شهید شهریاری با حضور اصحاب رسانه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان, در ادامه هدف از اجرای این برنامه را توسعه و ترویج فرهنگ وقف و استفاده از ظرفیت رسانه ها عنوان کرد.

این مقام مسئول همچنین به نشست صنفی وقف در این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: برای احیاء موقوفات و ترغیب خیرین برای مشارکت در عمل خداپسندانه وقف این برنامه برگزار می شود.

حجت الاسلام علی باقری، از برگزاری همایش یاوران وقف در ۱۰ شهرستان زنجان خبر داد و افزود: این همایش ها در راستای تجلیل از خدمات هیات امنا و خادمین در عرصه وقف برگزار می شود.

وی, به هماهنگی با روابط عمومی دستگاه های فرهنگی برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف در سطح استان اشاره کرد و افزود: ستاد هفته وقف در استان فعال شده است.

این مقام مسئول از ایجاد ۱۹ مورد وقف در استان زنجان در طی این هفته خبر داد و گفت: در همین راستا ایستگاه های " همه واقف باشیم " در سطح استان راه اندازی می شود.

حجت الاسلام باقری همچنین به برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام در ۱۵ امامزاده استان اشاره کرد و افزود: در پنج امامزاده خیمه های معرفت دایر می شود.

این مقام مسئول در استان زنجان, در بخشی از سخنان خود به برگزاری همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی در چند امامزاده استان اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست " یاوران وقف " از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از سند دار شدن ۲ مورد از موقوفات خبر داد و افزود: در راستای بهره گیری از ظرفیت دیگر دستگاه ها در احیاء فرهنگ وقف نیز تعاملاتی انجام شده است.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود به ثبت ۲ هزار و ۴۰۰ موقوفه در استان زنجان اشاره کرد وگفت: از این تعداد موقوفه یک هزار موقوفه منفعتی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز