خبرگزاری کار ایران

با همکاری گروه سفیر اردیبهشت

"سراب قنبر" پاکسازی شد

با همکاری گروه نوپای سفیر اردیبهشت سراب قنبر پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار در ایلنا، باهمت گروه نوپای سفیر اردیبهشت سراب قنبر پاکسازی شد، در این حرکت نهال‌های تازه کاشته شده توسط کوهنوردان دوستدار طبیعت در دشت کاهو «بام کرمانشاه» نیز آبیاری شد.

در این خصوص یکی از اعضای قدیمی هیات کوهنوردی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، گفت: از دیدن گروه سفیر اردیبهشت بسیار خرسندم و امیدوارم با کمک این گروه نهالهای باقیمانده از خطر خشک شدن برهند.

وی همچنین درادامه اظهار کرد: از تمام کوهنوردان درخواست دارم از آبی که همراه دارند حتی اگر یک لیوان اضافه، این درختان را آبیاری کنند و یا در منبع آبی که با مشقت فراوان توسط تعدادی از کوهنوردان و بدون هیچ گونه حمایتی از نهادهای متولی در کنار دشت کاهو به منظور آب دادن به نهال‌ها تعبیه شده بریزند.

گفتنی‌ست، در این برنامه اعضا سفیر اردیبهشت مسیر رفت و برگشت و محیط اطرافش را از زباله‌های غیر بازیافتی جمع آوری کرده و با خود به پایین کوه آوردند که کوه را با‌‌ همان پاکی و طراوت خدادادی حفظ کنند.

یادآور می‌شود، درجلسه‌ای اعضا هیات موسس سفیر اردیبهشت در فرهنگسرای شهرداری، مراحل کار را جهت ثبت موسسه بررسی کردند و درباره انواع درختان مناسب جهت کاشت در کرمانشاه و راههای مقابله با هدر رفت آب توسط انواع مالچ بحث نمودند.

گروه «سفیر اردیبهشت» به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیست و صرفا تنها هدفی را که دنبال می‌کند ارتقا فرهنگ و ارتباط مردم با محیط زیست است و از همه دوستداران طبیعت دعوت به همکاری می‌کند و امیدوار است روزی تمامی همشهریان عضو این گروه باشند و الگوی مناسبی برای دیگر شهرهای کشور شوند.

کد خبر : ۲۹۷۸۷۳