خبرگزاری کار ایران

56 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در تبریز قرار دارند

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در دیداربا اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز تأکید کرد: نگرش این سازمان در سالهای اخیر نسبت به گذشته فرق کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر سمساری گفت: اکنون بار مالی تحمیلی و اضافی و خلاف قانون از سازمان تأمین اجتماعی دور شده و هم مسئولان استانی و هم مسئولین کشوری به مقوله تأمین اجتماعی نگاه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به وضعیت تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی  گفت: اکنون بیش از661 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان آذربایجان شرقی  وجود دارد که با احتساب افراد تبعی به بیش از 2 میلیون و 180 هزار نفرمی رسد که در مجموع 53 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

سمساری با بیان اینکه در حال حاضر تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی  به 130 هزار مستمری‌بگیر ماهانه بیش از 116 میلیارد تومان برای تعهدات خود پرداخت می‌کند اظهار کرد: یکی از سیاستهای مهم تأمین اجتماعی در دوره جدید فعالیت خود، مدیریت صحیح بر وضعیت منابع برای انجام تعهدات خود است.

وی افزود: در این راستا تلاش شده تا مانع سوء استفاده از منابع این صندوق بین النسلی شویم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان تبریز یکی از بخشهای مهم افراد تحت پوشش این سازمان را در این استان تشکیل می‌دهد گفت: 56 درصد بازنشستگان و بیمه شده تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی  در شهرستان تبریز قرار دارد.

وی همکاری کانون کارگران بازنشسته تبریز را با تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی را ضروری خواند و گفت: با توجه به کثرت افراد تحت پوشش بایستی همکاری با این کانون با تشکیل کمیته‌های مشترک برای پیگیری مشکلات این قشر به طور مداوم ادامه پیدا کند.

سمساری با تأکید بر رسیدگی به مشکلات و ارتقاء خدمات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل برخی مشکلات تحمیلی اکنون دوران بحرانی سپری می‌کند اما هدف نهایی ما ارایه خدمات بهینه است تا بازنشستگان دغدغه‌ای نداشته و مطالبات آنان به نحو صحیح پاسخ داده شود

 

کد خبر : ۲۹۴۷۴۷