خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران درگفت‌وگو با ایلنا

منابع کشور به سمت کارهای مولد نیست

نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از منابع به سمت کارهای مولد نیست، گفت: ساده‌سازی و آسان‌سازی قوانین و مقررات و در کنار آن ایجاد مشوق‌های صادراتی به عنوان عاملی مهم برای رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

امیرمیران آملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درساری گفت: در سال‌های گذشته هدایت بخش اعظمی از منابع کشور به سمت کارهای مولد نبوده و از این رو نگاه به بازار سرمایه باید به گونه‌ای باشد که منابع بانکی به سمت بنگاه‌های کوچک و متوسط برود و زمینه اشتغال‌زایی و بهره‌وری در واحدهای تولیدی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب‌و کار و تحول در بازار کار  باید از اولویت‌های دولت باشد گفت: ایران در منطقه‌ای واقع شده که تاثیر زیادی بر اقتصاد و بازار منطقه دارد و می‌تواند امکانات مناسبی برای روابط دوجانبه و یا سه‌جانبه ایجاد کند.

این فعال بازار سرمایه همچنین با بیان اینکه استفاده و تجمیع نظرات و تجربیات کارآفرینان در کنار نظرات بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود اظهار کرد: اگر محیط شفاف کسب و کار برای افراد مهیا شود بسیاری از ایده‌های خلاقانه و کارآفرینانه به ثمر خواهد نشست و بخش خصوصی زمانی موفق می‌شود که تعامل سازنده با دولت‌مردان، مجلس و قوه قضاییه و سپس با گروه‌های تصمیم‌گیر در کشور داشته باشند و این تعامل تنها از طریق اتاق بازرگانی میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: باید ارتباط بین بازار سرمایه و اتاق‌های بازرگانی ایجاد شود تا بخش خصوصی بتواند از این منابع بزرگ استفاده کند و ورود فعال اتاق در مراحل تدوین برنامه ششم تاثیر بسزایی دارد تا جایگاه بخش خصوصی بیش از گذشته فعال شود و نگاه و رویکرد سیاست‌های کشور را به سمت بخش خصوصی جهت دهد.

میران با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی که در بازار سرمایه ثبت می‌شوند به دلیل شفاف سازی می‌توانند اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند، گفت: بازار سرمایه از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند در مواجهه با فشارهای ناشی از کاهش قیمت نفت موجب ایجاد رشد شود.

کد خبر : ۲۹۰۰۰۶