خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمانشاه

دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای پایداری جمعیت در روستاها دارد

فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: دولت برنامه‌های خوبی برای توسعه روستاها و پایداری جمعیت آنها در نظر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، فضل الله رنجبر شامگاه شنبه در همایش دهیاران بخش‌های مختلف شهرستان افزود: دولت همواره به نقش روستائیان و دهیاری‌ها در توسعه تاکید داشته و در راستای این سیاست دفتر روستایی استانداری نیز برنامه‌هایی را برای توسعه روستایی در اختیار دهیاران قرار داده و خواهد داد.

رنجبر اظهارکرد: روستاها و دهیاری‌ها در کانون توجهات مسئولان قرار گرفته است که این مهم تاکنون بی‌نظیر بوده و از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تقارن این همایش که با میزبانی مطلوب شرکت خدماتی تولیدی دهیاری‌های بخش مرکزی انجام گرفته است، گفت: هم‌زمانی این همایش و ماه مبارک رمضان نوید بخش اقدامات بسیار  خوب و در خور توجه در روستاها و دهیاری‌هاست که امیدورایم بیش از گذشت شاهد آن باشیم.

فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: دولت به توجه بیشتر به روستاها اعتقاد دارد چرا که اگر حاشیه شهرها و روستاها امینت داشته باشند در نتیجه شاهد پایداری جمعیت در روستاها و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها خواهیم بود.

رنجبر هدفمند و دارای طرح و برنامه بودن دهیاران را از مهم‌ترین شاخصه‌های عملکردی دهیاران اعلام کرد و گفت: دهیاران باید طرح داشته باشند و این طرح‌ها به گونه‌ای باشند که مورد تائید  تحصیل‌کردگان و دانشگاهیان نیز باشد.

رنجبر بر لزوم تشکیل کمیته‌های اشتغال در دهیاری‌ها تاکید کرد و گفت: استاندار نیز همواره بر تشکیل کمیته‌های اشتغال در روستاها و دهیاری‌ها اصرار دارند چرا که تشکیل این کمیته‌ها در دهیاری‌ها به نوعی مشارکت روستائیان در برنامه‌ریزی‌های استغال در روستاها را بیشتر  می‌سازد.

فرماندار کرمانشاه از دهیاران درخواست کرد در برنامه‌های مختلف توسعه روستایی نقش‌آفرینی داشته و طرح‌های مختلف را ارائه کنند و بخشداری‌ها و مجموعه فرمانداری نیز این طرح‌ها را رصد می‌کنند.

در این همایش، به 9 نفر از دهیاران به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

کد خبر : ۲۸۹۸۱۸