خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو خبر داد

ارائه لایحه اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان تیر به مجلس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس، از ارائه لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون تا پایان تیر به مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسماعیل سعیدی که در گردهمایی مدیران تعاونی‌های مصرف کارگری آذربایجان شرقی در محل خانه کارگر تبریز سخن می‌گفت با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز بخش تعاون مظلوم و مغفول مانده است اظهار کرد: فرهنگ تعاون در جامعه ما جانیفتاده در حالی که این بخش بازویی برای کمک به جامعه است اما این تفکرکمتر رسوخ کرده است.

وی یکی از دلایل عدم توسعه بخش تعاون را رها شدن آن به حال خود در سال‌های اخیر دانست و گفت: یکی از دلایل این امر قانونمند نبودن اختیارات و وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه و به عبارتی وجود خلا قانونی است که خوشبختانه اقدامات خوبی از سال گذشته با تلاش وزیر محترم، اعضای کمیسیون اجتماعی با برپایی جلسات انجام شده با ارایه لایحه مربوطه در این زمینه امید می‌رود فضای جدیدی  برای بخش تعاون  ایجاد شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس افزود:این لایحه تا پایان تیرماه به مجلس ارائه می‌شود و با تصویب این لایحه وظایف دستگاه‌های  مرتبط به خوبی در این حوزه مشخص می‌شود.

سعیدی درباره واحدهای تولیدی واگذار شده به صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی که زیان ده شده اند گفت: در این زمینه بهتر است این سازمانها به شکل کلان بر مجموعه‌ها نظارت کرده و تصدی گری را به مدیریت خرد واگذار کنند.

سعیدی با انتقاد از شیوه واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی در سال‌های گذشته اظهار کرد: بخش خصوصی با  تحویل گرفتن کارخانه‌ها فقط دنبال اخذ وام، فروش قطعات و وسایل کارخانه و ملک و  اراضی و کسب منافع شخصی بوده‌اند و بالتبع کرامت نیروی انسانی و فعالیت تشکیلاتی نظیر تعاونی‌ها مورد خواست و توجه آنها قرار نداشته است که باید به این شیوه‌ها با سازوکار های جدیدی پایان داده شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مسایل مربوط به تعاونی‌ها با توجه به اهمیت و نقش آنها در کمیسیون اجتماعی به طور جدی پیگیری می‌شود.

در این گردهمایی مدیران تعاونی‌های مصرف کارگری آذربایجان شرقی به بیان مشکلات بخش تعاون به ویژه در زمینه کاهش سقف مالیات ارزش افزوده و اجرای آیین نامه ماده 153 قانون کار در حمایت از تعاونی‌های کارگری پرداختند.

کد خبر : ۲۸۸۰۸۹