خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی تبریزی:

کار حزبی، مانع فساد در کشور است

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه کار حزبی، مانع فساد در کشور است، گفت: اگر می‌گوییم لازم است کار حزبی در کشورمان تقویت شود، برای جلوگیری از فسادها و حضور شایسته‌ها در مسئولیت‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، شب گذشته -سه شنبه شب 10 تیرماه 94-، در اولین کنگره استانی حزب اراده ملت شاخه استان قم اظهار کرد: کار حزبی، تمرین دموکراسی و تمرین حرکت بر اساس رأی جمع است.

رئیس سابق خانه احزاب کشور با بیان اینکه حزب، مهم‌ترین کارگاه دموکراسی است، گفت: فرهنگ حزبی مورد نظر ما، جز تبعیت کردن از آیات قرآن کریم نیست.

آیت الله موسوی تبریزی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، بزرگترین فریضه در اسلام، امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده و این مهم، همان چیزی است که احزاب واقعی با کارکرد واقعی خود می‌توانند انجام دهند.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حزب جایگاه فکر و عمل است، یادآور شد: امام خمینی(ره) لشکر نظامی نداشت، بلکه آنچه داشت، ایمان مردم و اراده آنها برای تغییر امور بود.

وی، گفت: مردم با نگاه به یک حزب می‌دانند که آیا اندیشه و مرام آن حزب مورد پذیرش آنهاست یا خیر؛ مردم می‌توانند با وجود احزاب، راه را بشناسند و بدانند چه برنامه هایی وجود دارد.

رئیس سابق خانه احزاب کشور، با بیان اینکه باید به سمتی برویم که در کشورمان احزاب قوی و فعال داشته باشیم، تصریح کرد: شاید اکنون بالای 200 حزب شناسنامه‌دار در کشور داشته باشیم که بسیاری از آنها به دلیل این که فعال نیستند، اصلا فایده‌ای برای کشور و مردم ندارند؛ آن چیزی که نیاز امروز جامعه ما هست، احزاب قوی با اعضای فعال است که کمیته‌های مختلف هر یک از آن احزاب، در موضوعات مختلف به تحلیل و بررسی موضوعات پرداخته و نظرات خود را به جامعه مطرح کنند.

وی گفت: البته احزاب خوب و فعالی هم در کشور داریم اما با این وجود همان احزاب فعال نیز، هنوز باید درس حزبی بودن را بخوانند؛ و واقعا هم اگر ما در زمینه حزب و کار حزبی، در طول سالیان گذشته تکامل پیدا می‌کردیم، بسیاری از نواقصی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، اصلا ایجاد نمی‌شد.

آیت الله موسوی تبریزی تأکید کرد: متأسفانه در هیچ یک از دوره‌ها و سالیان اخیر، کار حزبی چشمگیری انجام نشد و واقعا هم اگر حتی در زمان دولت گذشته احزاب قوی در کشور داشتیم که مسائل مختلف را بررسی و نظرات خود را به جامعه مطرح می‌کردند، شاید امروز با لیست‌های متعدد فساد مواجه نبودیم و همان زمان جلوی آنها گرفته می‌شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه کارکرد اصلی احزاب کشور، باید همان امر به معروف و نهی از منکر باشد، گفت: گاهی این امر به معروف و نهی از منکر، یا درست انجام نشده یا این که با تعارف از کنار آن عبور کردیم که نتیجه آن به وجود آمدن برخی اشکالات شده است.

وی با بیان این که امیدواریم کار حزبی در کشور تقویت شود، اظهار داشت: اگر می‌گوییم لازم است کار حزبی در کشورمان تقویت شود، برای جلوگیری از فسادها و حضور شایسته‎ها در مسئولیت‌های مختلف است.

دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه با وجود احزاب کارآمد و قوی در کشور، مردم در انتخابات‌ها، با آگاهی و اطمینان کامل به فرد مورد نظر خود رأی خواهند داد، گفت: از افتخارات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این است که وقتی کسی رئیس جمهور یا نماینده مجلس شد، رئیس جمهور و یا نماینده تمام کسانی است که به او رأی داده یا نداده‌اند.

آیت الله موسوی تبریزی در پایان، با تمجید از برگزار کنندگان کنگره استانی حزب اراده ملت در استان قم، گفت: برگزاری کنگره حزبی دراین استان، اقدام بسیار قابل توجهی است که امیدواریم دیگر احزاب و همچنین دیگر استان‌ها، از آن الگو بگیرند.

کد خبر : ۲۸۷۵۷۳