خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور

آرد تحویلی به نانوایان مازندران تک‌نرخی شود

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، در خواست کرد: با توجه به اینکه نرخ نان یارانه‌ای در مازندران یکسان است، لذا آرد تحویلی به همه نانوایان استان نیز تک نرخی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، رمضانعلی ملک، طرح یکپارچه‌سازی حمل و توزیع آرد از کارخانجات تا درب نانوایی‌ها در مازندران را یکی از اولویت‌های اجرایی این شرکت اعلام کرد و افزود: این طرح در راستای اجرای مصوبه هیات وزیران و مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان استان و اجرای دستور استاندار مازندران است.

ملک افزود: در همین راستا شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور طی نامه‌ها و مذاکرات حضوری و تلفنی و همچنین در جلسات مازندرانی، لزوم اجرای طرح مذکور و چگونگی اجرای آن را به اطلاع کلیه فرمانداران رسانده است.

ملک با اشاره به اینکه طرح یاد شده در بیشتر استان‌های کشور به اجرا در آمده، بیان کرد: یکسان شدن نرخ آرد تحویلی به نانوایان مازندران برای تولید نان یارانه‌ای، کاهش قیمت آرد تحویلی به مناطق روستایی به ویژه روستاهایی که آرد خانه‌پز دریافت می‌کنند، حذف واسطه‌های غیر ضروری، شفاف‌سازی و دسترسی آسان به آمار  و اطلاعات صحیح، اعمال کنترل و نظارت دقیق و جلوگیری از تخلف و عدم خروج آرد یارانه‌ای از شبکه مصارف خبازی، تسریع در فرایند خرید و حمل و توزیع آرد از محاسن طرح‌ست.

وی افزود: طرح مذکور ابتدا به صورت آزمایشی در خرداد سال جاری در چهار شهرستان تنکابن، رامسر، بهشهر و گلوگاه به مرحله اجرا گذارده شد که با نتایج رضایت‌بخشی همراه بود و از تیر در همه شهرستان‌های مازندران اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 عنوان کرد: در اجرای این طرح شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس مسئولیت حمل و توزیع آرد از درب کارخانجات آرد تا درب خبازی و همچنین آرد خانه‌پز را به عهده دارد.

ملک افزود: با وجود اینکه شرکت حمل و نقل خلیج فارس حدود 700 دستگاه کامیون و کامیونت در اختیار دارد، طبق توافقات صورت گرفته با شرکت یاد شده مقرر شد تا حد امکان از ظرفیت ناوگان حمل و نقل موجود در استان استفاده کند.

کد خبر : ۲۸۷۱۷۳