خبرگزاری کار ایران

دادستان ماسال

خشونت در جامعه به شکل قابل توجهی افزایش یافته است

دادستان ماسال گفت: متاسفانه شاهد افزایش قابل توجه جرایمی مثل خشونت، توهین و فحاشی به دلایل کم‌اهمیت در جامعه هستیم که نشانگر پائین‌آمدن آستانه تحمل مردم است.

به گزارش ایلنا از ماسال، رضا شادپور امروز در همایش گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر در این شهر با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های قوه قضائیه است،اظهار کرد: البته پیشگیری از وقوع جرم جزء وظایف همه قوه‌ها است و همه ارگان‌های مرتبط باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی پرونده‌های حقوقی سه ماهه اول سال 94 نسبت به همین مدت در سال 93 افزود: متاسفانه شاهد افزایش قابل توجه جرایمی مثل خشونت، توهین و فحاشی به دلایل کم‌اهمیت در جامعه هستیم که نشانگر پائین‌آمدن آستانه تحمل مردم و عدم رعایت حقوق متقابل افراد از سوی یکدیگر است.

شادپور عدم دقت مردم در تنظیم قراردادها و اسناد مالی را یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌های قضائی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: مردم باید یاد بگیرند در مسائل حقوقی به متخصصان امر مراجعه کنند چرا که بسیاری از مشکلات پیش آمده قضایی به دلیل عدم اطلاع افراد از قوانین است.

دادستان ماسال میزان خرید و مطالعه کتاب‌های قانون در کشور  را در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: برای اینکه افراد در راهروهای دادگستری سرگردان نباشند لازم است اطلاعات خود را در مورد مسائل حقوقی افزایش دهند.

وی افزایش مشکلات خانوادگی و طلاق را یکی دیگر از زمینه‌های فزونی پرونده‌های قضائی دانست و اظهار کرد: دخالت‌های نابجای والدین در زندگی مشترک زوجین از دلایل اصلی افزایش میزان طلاق در جامعه است.

شادپور نبود تجربه و آموزش کافی مهارت‌های زندگی و عدم آمادگی زوجین برای زندگی مشترک را از دیگر علل اختلافات زندگی مشترک اعلام کرد.

دادستان ماسال با اشاره به ابلاغ و اجرای قانون جدید آئین دادرسی کیفری از ابتدای تیر ماه اظهار کرد: موضوع این قانون روش رسیدگی به تخلفات و پرونده‌های قضایی است و نیاز است عموم مردم با مطالعه این قانون از حقوق و وظایف خویش طی روند دادرسی اطلاع یابند.

 

کد خبر : ۲۸۷۱۶۴