خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان:

فعالیت پایگاه سنجش سلامت دانش آموزان اول ابتدایی آغاز شد

مدیر آموزش و پرورش کاشان از آغاز فعالیت پایگاه‌های معاینات سنجش سلامت حدود پنج هزار نوآموز برای ورود به سال اول ابتدایی از 25 خرداد تا پایان مرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان "محمود خدمتی" در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: انجام تست هوش، سنجش بینایی و شنوایی نوآموزان از جمله مواردی است که در سه پایگاه سنجش سلامت انجام شده و برای اولین بار در قالب دفترچه الکترونیک سلامت ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان، دو مرحله مقدماتی و تخصصی دارد ،تصریح کرد: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان است.

وی اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی معاینه دانش آموزان سال اول متوسطه نیز در طول سال تحصیلی  انجام شده و برای دانش آموزان شناسنامه سلامت تکمیل می‌شود.

به گفته وی، سنجش سلامت دهان و دندان دانش آموزان نیز با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌گیرد که  بخشی از این طرح در قالب فلورایدتراپی است که به صورت رایگان است.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های سنجش سلامت در سال‌های اخیر، اضافه وزن، بیشترین مورد شایع در بین دانش آموزان است که برگزاری جشنواره‌های ورزش صبحگاهی و المپیاد درون مدرسه‌ای با هدف تشویق دانش آموزان به ورزش و افزایش تحرک آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات ویژه‌ای که در بین دانش آموزان مشاهده می‌شود، گفت: این گروه از دانش آموزان با کسب اطلاع از خانواده‌ها در زمان ثبت نام به صورت محرمانه شناسایی شده و به معلمان و خانواده‌های آنها نیز آموزش‌هایی در این زمینه ارائه می‌شود.

 خدمتی تاکید کرد: تغذیه سالم در مدارس مورد توجه قرار گرفته و با هدف انتقال آموزش‌های لازم در این خصوص، جشنواره تغذیه سالم و غذاهای بومی و محلی، با مشارکت دانش آموزان در مدارس اجرا می‌شود.

کد خبر : ۲۸۷۱۳۴