خبرگزاری کار ایران

بودجه فرهنگی پاسخگوی مطالبات هنرمندان نیست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: امکانات وزارت فرهنگ و هنر متناسب با وظایفش نیست و بودجه فرهنگی پاسخگوی مطالبات هنرمندان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه، احد جاودانی شامگاه سه شنبه در اولین نشست اصحاب فرهنگ و هنر گلوگاه افزود: این بودجه در اختیار  27 دستگاه فرهنگی قرار می‌گیرد که آنها هم باید پاسخگوی اصحاب فرهنگ  باشند.
وی  بیان کرد: با وجود حضور هنرمندان بزرگ در مازندران سهم این استان در امکانات فرهنگی ناچیز است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هنرمندان گوشه‌ای از زیبایی‌های الهی را برای مردم ترسیم می‌کنند، در واقع هنرمند با خلق یک اثر هنری روح انسان را به سوی مرجع خلقت رهنمود می‌سازد.
 
جاودانی افزود: هدف از برگزاری این نشست‌ها، پیدا کردن راهکارهای موثر و مفید برای بهبود وضعیت هنر است که در واقع  جریان هنر، فرهنگ، تفکر و اندیشه باید به اصحاب خودش واگذار شود و مدیران در این عرصه مهمان هستند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد، نگاه‌ها در این عرصه از سلیقه سیاسی افراد نشات می‌گیرد، در حالی که وظیفه مدیران فرهنگ و هنر، ایجاد بستر لازم برای حضور فعال هنرمندان است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : هنرمندان و اصحاب رسانه مطالبات خود را به طور علنی مطرح کنند و مدیران پاسخگوی این مطالبات باشند و ما در بهتر اجرا کردن اهدافمان تلاش خواهیم کرد.
 
در پایان این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین شهرستانی از زحمات چهار ساله سید عیسی وطن پور، رییس سابق اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه تقدیر و داود بابایی به عنوان رئیس جدید اداره  فرهنگ و ارشاد این شهرستان معرفی شد.
کد خبر : ۲۸۵۹۹۴