خبرگزاری کار ایران

سال گذشته؛

200 تن سقز در استان کرمانشاه برداشت شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: بیش از 200 تن سقز، سال گذشته در استان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امروز، در دیدار با مدیرکل و پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: استفاده بهینه و درست از منابع طبیعی و جنگل‌ها، می‌تواند هم زمینه اشتغالزایی را در کشور مهیا کند و نیز باعث درآمدزایی شود.

امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به گونه‌های گیاهی متنوع در این استان، افزود: امروز کاشت و برداشت برخی از گیاهان و درختان مانند سقز و کتیرا در کرمانشاه، می‌تواند باعث ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از افراد شود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: با این وجود برای رسیدن به این مهم نیازمند نگهداری و حفاظت درست از منابع طبیعی هستیم.

در ادامه این دیدار، مراد شیخ ویسی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: ایران به علت داشتن بیابان‌ها و صحراهای بزرگ، جزء کشورهای بیابانی و فقیر از نظر منابع طبیعی محسوب می‌شود.

شیخ ویسی بیان کرد: با این وجود، وضعیت کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌های کشور بهتر است و زندگی بسیاری از خانواده‌ها در این منطقه به منابع و عرصه‌های طبیعی وابسته شده است.

وی، به استفاده مردم این استان از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 200 تن سقز در کرمانشاه برداشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 100 هزار هکتار جنگل ون در این استان داریم، بیان کرد: درختان ون در این استان عمری به درازی 300 تا 400 سال را دارند و به علت اینکه نیازی به آبیاری ندارند، از نظر اقتصادی با صرفه‌تر هستند.

 

کد خبر : ۲۸۱۲۹۶