خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کاشان

بازنگری در عملکرد مدیران فرهنگی ضروری‌ست

رئیس شورای اسلامی کاشان گفت: وضعیت فرهنگی کاشان با عزم جمعی فعالان فرهنگ و هنر این شهر سر و سامان می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، علی رسول‌ زاده، در مراسم معارفه رئیس اداره فرهنگ این شهر، با اظهار ناخرسندی از پائین بودن شاخصه‌های فرهنگی در شهری مذهبی و دارای سبقه فرهنگی و تمدنی مثل کاشان، خواستار همگرائی و تشریک مساعی همه طیف‌ها، سلیقه‌ها و فعالان عرصه فرهنگ‌و هنر برای ارتقای جایگاه فرهنگی این کهن شهر هفت هزار و پانصد ساله شد.

رسول زاده، با اشاره به وجود بیش از 700هیئت مذهبی و هزار کانون فرهنگی و افزون بر 170 مسجد درکاشان، گفت: چرا با وجود این همه تشکل و زیرساخت، جایگاه فرهنگی و شاخص‌های آن باید نازل باشد.

رسول زاده، تنها راه برون‌رفت از این وضعیت را بازنگری در عملکرد همه مدیران در بخش فرهنگ دانست.

وی، اظهار کرد: امیدوارم رئیس جدید اداره فرهنگ، بتواند منشأ اثر و تحول در ساختار این نهاد و در نتیجه ارتقای جایگاه فرهنگی کاشان بشود.

رئیس شورای اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: انتظار از این اداره تنها تخصیص بودجه و اعتبارات نیست و لازم است که نگاه ویژه‌ای، نسبت به بقیه شهرهای استان به این شهر داشته باشید.

رسول زاده، تحمل همه سلیقه‌ها از طیف‌های در مقوله فرهنگ و هنر را لازم دانست و یادآور شد: اگر همه چیز شامل مسجد و فرهنگ و هنر و اقتصاد و ورزش سر جای خودش باشد و همه با احترام با یکدیگر برخورد کنند می‌توان در این شهر به توسعه یافتگی رسید.

وی مشارکت بخص خصوصی در عرصه فرهنگی شهر را ضروری دانست و یادآور شد :شورای شهر و شهرداری کاشان نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و هنر دارند و در بودجه‌ای که برای سال جاری شهرداری مصوب شده سعی شده تا سهم شورا و شهرداری در ارتقای فرهنگی شهر به خوبی نمایان شود. 

کد خبر : ۲۸۱۲۳۷