خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم:

پیشرفت کشور، منوط به توسعه متوازن است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه باید فرهنگ کارآفرینی در همه سطوح جامعه ترویج شود، گفت: برای جلوگیری از واردات بی‌رویه، باید به تولید ایرانی اهمیت داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «محمدتقی حسینی» قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، امروز در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان قم که به همت «شرکت صنعتی تکران مبرد تولید کننده محصولات ایستکول» و در سالن آمفی تئاتر سازمان فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع کارآفرینی به لحاظ اقتصادی و فرهنگی و ارزش‌های دینی حائز اهمیت است.

وی افزود: خوشبختانه در فرهنگ دینی ما توجه به کارآفرینی بسیار برجسته و مهم است، چرا که وقتی پیامبرمان دست کارگر را می‌بوسد و تلاش برای کسب روزی حلال را همانند مجاهدت در راه خدا می‌داند و نشان می‌دهد که این فرهنگ در اسلام دارای ارزش است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، گفت: از سوی دیگر فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی در تاریخ و تمدن ایران، ریشه‌ای طولانی دارد.

وی افزود: کارآفرینی یعنی خلق ثروت و فرصت برای جامعه است و ارزشی است که می‌تواند جامعه را به سعادت و موفقیت برساند.

حسینی با بیان اینکه کارآفرینی باید در همه سطوح جامعه ترویج و آموزش داده شود، گفت: باید در سیستم آموزشی کشورمان که گاهی فارغ التحصیلان عدم آشنا با مسائل کاری تحویل جامعه می‌شود، تجدید نظر شود؛ یعنی باید به گونه‌ای باشد که سیستم آموزشی کشور همزمان با فراهم کردن شرایطی برای تحصیل علم، کارآفرینی را نیز ترویج کنند.

وی با بیان اینکه، کارآفرینان باید به توسعه متوازن توجه داشته باشند، گفت: یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم، توسعه نامتوازن است، مثلا با توسعه بخشی، بسیاری آفات و بلیه‌ها را به وجود آورده‌اند؛ در حالی‌که باید به سمت توسعه متوازن که به همه ابعاد انسانی توجه دارد، روی آورد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: ایشان در یکی از سال‌ها حمایت از سرمایه ایرانی و کار ایرانی را مطرح کردند که در این موضوع توازن و توسعه متوازن نهفته است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ کارآفرینی رشد کند نه کارگر و نه کارفرما مورد جفا قرار نمی‌گیرند، گفت: جامعه باید قدر کارآفرین را بداند، چرا که اگر در جامعه به کارآفرینان بی‌حرمتی شود، جامعه بی‌حرمت خواهد شد.

حسینی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره استفاده از کالاهای ایرانی گفت: این راهنمایی، یک راهنمایی استراتژیک است، اما توجه به تولید داخلی، این معنی را ندارد که ما هرچه خواستیم تولید کنیم؛ بلکه وقتی توجه ما به تولید داخلی است، تولید کننده داخلی هم باید به کیفیت بالا توجه کند.

وی با بیان این که باید به تولید ایرانی اهمیت داده شود، گفت: باید هم از واردات بی‌رویه جلوگیری شده و از سوی دیگر شرایط به گونه‌ای نباشد، که کالای تولید شده داخلی با مارک خارجی به فروش برسد که متأسفانه گاهی این‌گونه است؛ برای رفع این معضل باید به تولید ایرانی اهمیت داد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، گفت: باید با گسترش تولید داخلی، نقش و جایگاهی که شایسته ایران اسلامی است را در جهان به دست بیاوریم.

کد خبر : ۲۸۰۸۴۵