خبرگزاری کار ایران

دبیرحزب اسلامی کار فارس:

دفاتر حزب کار در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود

دبیرحزب اسلامی کار فارس از ایجاد دفاتر شهرستانی این حزب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، بهمن حاجات‌نیا، در حاشیه جلسه مشترک اعضای شورای مرکزی این حزب در فارس با رئیس سازمان زنان حزب اسلامی افزود: در حال حاضر13 سازمان صنفی حزب اسلامی کار استان در دفتر مرکزی این حزب در شیراز مشغول به فعالیت هستند.

حاجات‌نیا بیان کرد: حزب اسلامی کار تنها حزبی در استان است که عملکردش منحصر به ایام انتخابات نبوده است.

وی افزود: به جز دو دوره زمانی که بی‌مهری‌های زیادی به اغلب احزاب اصلاح‌طلب شد و فعالیت همه آنها به نوعی مورد تحریم قرار گرفت،حزب اسلامی کار دراکثر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی استان فارس حضور پر رنگ داشته است.

حاجات نیا، با بیان اینکه احترام، حقوق متقابل و تعامل با جریان‌ها و احزاب همسو از جمله سرلوح‌های عملکرد حزب اسلامی کار در 15 ساله گذشته در فارس بوده‌است افزود: متاسفانه برخی قوانین جاری کشور ما تحمل حضور دائمی احزاب را ندارند.

دبیرحزب اسلامی کار فارس با اشاره به تصویب ماده 1 طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در مجلس افزود: در قانون اساسی بر نقش آفرینی مردم در حیات سیاسی و اجتماعی تاکید شده است. برای این نقش آفرینی باید مردم در قالب تشکل‌های سیاسی سامان بگیرند. احزاب نیز باید دارای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در همه زمینه‌ها بوده و مانند دولت برنامه داشته باشند.

حاجات نیا با بیان اینکه باید در ایران تحزب را به محور اخلاق و مکتب و شبکه‌سازی انسانی و فراتر از روایت‌های سیاسی دید، ادامه داد: بر همین اساس حزب اسلامی کار نیز در فارس نیروهای خود را برای حضوری موثر در جامعه آموزش می‌دهد.

 

کد خبر : ۲۸۰۳۳۷