خبرگزاری کار ایران

کمالی در همایش حزب اسلامی کار:

اصلاح‌طلبی را خارج چارچوب اشخاص تعریف کنیم

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت که اصلاح طلبی را باید از قالب اشخاص خارج کنیم واز بخش‌های مختلف بررسی و تعر یف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر کار دولت سازندگی و اصلاحات در نشست سیاسیون و نمایندگان تشکل‌ها و احزاب استان خوزستان اظهار داشت: باید از اشخاص و شرایط موجود عبور کنیم و به سمت محتوا و اصل اصلاحات حرکت کنیم. 

 وی با بیان اینکه وقتی اصلاح طلبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و آن را در قالب تفکر و نظریه ارزیابی می‌کنیم در خواهیم یافت اصلاح طلبی هیچ وقت از جامعه از بین نخواهد رفت٬ زیرا که اصلاح‌طلبی مرام و تفکر است که نمی‌توان آن را محدود و بسته نگه داشت. 

 وزیر کار دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر فعالیت و کار امروز و فردای ما یکی باشد دچار ضرر شدیم تاکید کرد: باید به سمت یک هدف معین حرکت کنیم چرا که فرد اصلاح طلب می‌خواهد فردایش از امروزش بهتر باشد. 

وی با اشاره به تکثر گرایی تصریح کرد: در تکثر گرایی باید اندیشه‌ها، افکار و نظرات مختلف وجود داشته باشد و به صورت یک امر مطلوب در بیاوریم و به آن پایبند باشیم. 

کمالی اصلاح طلبی، را پاسخگویی حاکمیت نسبت به مردم دانست و گفت: یکی از اصول کار اصلاح طلبی، خدمت به مردم است، مخالف و اقلیت حق و حقوقی دارند حق و حقوق چیزی نیست که افراد آن را تعیین کنند. حق بیانٰ حق همه مردم است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اصلاح طلبی را باید از چهار چوب اشخاص خارج و آن را تعریف کنیم به عنوان نمونه باید تعریفی برای اقتصاد اصلاح طلبی داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: در دولت اصلاحات تعهد گرایی و توجه به حقوق مردم و درآمد وجود داشت اما برنامه‌ای برای اقتصاد نداشتیم و این یکی از نقاط ضعف ما بود. تدوین برنامه اقتصادی باید یکی از برنامه‌های مهم اصلاح طلبان باشد. 

 کمالی افزود: خیلی از افراد که به عنوان اصلاح طلب در حزب حضور پیدا می‌کنند هدف خاصی را جستجو نمی‌کنند شاید دلیل آن‌ها علاقمندی به یک شخص باشد ویا یک نوع تفکر را مبنای انتخاب خود قرار دهند. 

 دبیر کل حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه باید اصول گفتمان را یاد بگیریم و هنر درست صحبت کردن را بدانیم، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه شاهد این هستیم که کارگر با کارفرما، برادر با برادر نمی‌تواند درست صحبت کند و یا حوصله درست صحبت کردن را ندارد دو گروه سیاسی نمی‌توانند باهم حرف بزنند و اصلا حوصله حرف زدن باهم دیگر را ندارند باید باهم فکر کردن و باهم تصمیم گرفتن و گفتگوی اجتماعی را یاد بگیریم. 

کمالی گفت: اصلاح طلب غیر از خیر خواهی چیزی در وجودش نیست و حتی برای مخالفانش نیز خیر و برکت می‌ خواهد ما می‌توانیم این تفکر را تجلی کنیم و به همه نشان دهیم. 

وی با اشاره به حرکت حکیمانه دکتر عارف در انصراف از کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اصلاح طلب در شرایطی که منافع ملی وجود دارد آن منافع را زیر پا نمی‌-گذارد. 

دبیر کل حزب اسلامی کار تاکید کرد: باید حرف هم دیگر را تحمل و باهم دیگر گفتمان داشته باشیم و در جمع بندی مسایل به هم دیگر کمک کنیم و وقتی به تفاهم رسیدیم به اصولگرا‌ها و سایر اقشار جامعه منتقل کنیم. 

کمالی در پایان مشکلات را به بیماری در بدن انسان تشبیه کرد و خاطرنشان کرد: اگر بیماری را درمان نکینم انسان را می‌کشد پس باید مشکل را شناسایی و درمان کنیم همه باید در مورد مسایل و مشکلات باهم بحث و گفتگو کنیم چرا باید آمار طلاق در جامعه تا این اندازه باشد باید مشکلات را بررسی کنیم و از وقوع آن‌ها جلوگیری شود.

کد خبر : ۲۷۲۶۹۶