خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دو پست فوق توزیع برق در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از به بهره‌برداری رسیدن ۲ پست فوق توزیع برق در این استان تا تابستان امسال خبر داد.

«سیدموسی خادمی» چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج گفت: برای رفع مشکلات برق در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به احداث پنج پست فوق توزیع است که ۲ پست آن تا تابستان آن به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی، با بیان اینکه پست‌های فوق توزیع برق موردنیاز کهگیلویه و بویراحمد می‌بایست در مناطق «باشت»، «ساران»، «بهمئی» و «دیشموک - لنده» احداث شود، گفت: پست‌های فوق توزیع برق در مناطق «باشت» و «ساران» تا تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ناپایداری برق در شهرستان بهمئی باتوجه به اقداماتی که انجام گرفته تاحدودی حل شده اما برای رفع دائمی برق این شهرستان، احداث خط انتقال و پست فوق توزیع، تا سال ۹۵ صورت می‌گیرد. 

خادمی گفت: برای رفع مشکلات برق در بخش دیشموک و شهرستان لنده نیز طرح کوتاه مدتی در دست اجرا بوده که تا یکماه آینده این طرح آماده خواهد شد. 

وی افزود: در طرح بلندمدت نیز قرار است از طریق «باغملک خوزستان» و «ارجان بهبهان» شبکه جدید انتقال طراحی که البته نیازمند اعتبارات کلان و وقت بیشتری است. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای رفع مشکلات برق بخش «دیشموک» و شهرستان «لنده» بعد از آماده شدن طرح، برق منطقه‌ای خوزستان، شرکت توزیع نیروی برق و استانداری می‌بایست از طریق وزارت نیرو پیگیر رفع مشکل باشند.

کد خبر : ۲۷۸۲۸۲