خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه:

نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است

رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند شرایط را در تمامی جهان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف سیاسی برای کشور فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدحسین میرزا آقایی ظهر امروز در نخستین همایش ملی فرهنگ، هویت شهری و گردشگری، با اشاره به اینکه نگاه مردم دنیا در دولت جدید نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند چهره نامناسبی را از ایران در جهان به تصویر بکشند و در این بین وزارت امور خارجه تمام تلاش خود را برای نشان دادن ایرانی بهتر در عرصه‌های بین المللی انجام می‌دهد.

رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه گفت: دیپلماسی عمومی گونه‌ای از شیوه عملیاتی روابط خارجی هر منطقه است که نقش مهمی در روابط دولت‌ها بر اساس حفظ منافع ملی دارد.

میرزا آقایی با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی و گردشگری دو عامل مهم معرفی چهره ایران اسلامی در جهان هستند، تصریح کرد: به صنعت گردشگری باید به عنوان یک فرصت نگاه کرد و مسوولان و دست اندرکاران این بخش باید از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه کمی و کیفی آن در نقاط مختلف بهره بگیرند.

رئیس اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: باید همه تلاش کنند تا از ظرفیت‌های موجود برای بهتر نشان دادن جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بین المللی استفاده کنند تا مردم دنیا قضاوت بهتری از ما داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری هدفمند در چارچوب دیپلماسی عمومی نیاز اصلی جامعه در شرایط فعلی است تصریح کرد: وزارت امور خارجه و دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ذهنیات منفی شکل گرفته در جهان از ایران را از بین ببرد.

وی هر کدام از موسسات، مردم و مسئولان را بازیگر دیپلماسی عمومی در ایران عنوان کرد و افزود: ما به یک سری مبانی هدفمند درباره گردشگری نیاز داریم و وزارت امور خارجه در دولت تدبیر و امید، از ذهنیات نامطلوبی که دشمنان در جهان از ایران ساختند، جلوگیری می‌کند.

کد خبر : ۲۷۸۲۴۴