خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

ائمه جمعه دستاوردهای دولت را به اطلاع مردم برسانند

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۹۰

استاندار گیلان گفت: از ائمه جمعه می‌خواهم دستاوردهای دولت به ویژه موفقیت‌های سیاست خارجی و اقتصادی را به اطلا ع مردم برسانند.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در نخستین  نشست استانی ائمه جمعه که امروز در مصلای امام خمینی (ره) رودبار برگزار شد، با قدردانی از همکاری ائمه جمعه گفت: با همکاری همه عزیزان توانستیم سال گذشته موفقیت‌های مختلفی را بدست آوریم که نقطه عطف آن حضور پرشکوه و نمایش بزرگ همدلی مردم در سفر رئیس جمهور به گیلان بود.

وی افزود: تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا مصوبات ارزشمند این سفر اجرایی شود.

استاندار گیلان همچنین  به تشریح  دلایل نامگذاری سال 94 به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی  از سخنرانی‌ها جملات تند و غیر منصفانه‌ای مطرح می‌شود که از ائمه جمعه می‌خواهیم باتوجه به اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حمایت از دولت در پاسخ  به این انتقادات دستاوردهای نظام و خدمتگزاران ملت را بیشتر تشریح کنند.

وی به موفقیت‌های دولت در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: امروز فرزندان ملت در دولت با هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب گام‌های بزرگی را بر می‌دارند که جای قدردانی دارد.

استاندار گیلان گفت: متأسفانه در کنار این حرکت‌های بزرگ، عده‌ای به گونه‌ای القاء می‌کنند که انگار فرزندان کشور دیگری با دشمنان ملت درحال مذاکره‌اند و قصد دارند عزت ما را برباد دهند.

وی افزود : ائمه جمعه در پاسخ به این رویکرد می‌توانند بر اساس اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مذاکرات در تریبون‌ها عمل کنند و این انتقادات غیر منصفانه را خنثی کنند.

استاندار گیلان به در پیش بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس در پایان سال اشاره کرد و گفت: شایسته است در چنین سالی همدلی و همزبانی خود را با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب تقویت کنیم.

وی به موفقیت‌های دولت درگیلان همچون بهبود فضای کسب و کار، آرامش و امنیت برتر در میان استان‌ها ، کمتر بودن میانگین تورم ازتورم کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی درسال 91  یازده هزار میلیارد تومان در سال 92  بیست ودو هزار میلیارد تومان و در سال 93 سی هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرد که یکی از آثار آن شتاب بخشیدن پروژه‌های بزرگ عمرانی درگیلان بود.

وی با اشاره به بهبود وضعیت صادرات گفت: دولت اجازه نمی‌دهد ثبات اقتصادی کشور برهم بخورد از این رو به شدت به دنبال کنترل تورم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این نشست از ائمه جمعه خواست رابطه‌شان را با علم و مطالعه تقویت کنند و آن را دراختیار عموم مردم قراردهند.

آیت الله زین العابدین قربانی با بیان اینکه مسئولیت ائمه جمعه به عنوان رصد کنندگان و نگهبانان ارزش‌های اسلامی جامعه بسیار سنگین است، گفت: فقط به بیان مسائل سیاسی در بین مردم اکتفا نکنید چرا که بنیان‌های اسلام و دین از طریق ماهواره و نویسندگان مزدور در خطر است.

نماینده ولی فقیه درگیلان افزود: باید علمای ما، مردم را با عمل خود به ارزش‌های انقلاب و اسلام رهنمون کنند.

دراین نشست که هر یک از ائمه جمعه به  بیان نقطه نظرات خود در مورد مسائل مختلف پرداختند پس از گزارش مدیرکل کتابخانه‌های استان در مورد وضعیت کتاب و کتابخوانی درجامعه؛ لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آیت الله قربانی به دلیل ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهداء شد.

 

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز