خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

۲۱هزار دانشجوی غیر ایرانی، در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیلند

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۴۴۴

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ۲۱هزار دانشجوی غیر ایرانی در وزارت علوم و بهداشت در قالب بورسیه، غیر بورسیه و کنکور در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مجتبی صدیقی که امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت در سیزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان و هشتمین جشنواره فرهنگ ملل دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه شیراز، افزود: این تعداد دانشجویان از ۱۹۷ کشور وارد دانشگاه‌های کشور شده که ۵۰ درصد از آن‌ها در رشته‌های علوم انسانی، ۳۰ درصد فنی مهندسی، ۱۷ درصد علوم پایه و پزشکی و ۳ درصد هنر مشغول به تحصیل هستند.

 

 به گفته صدیقی، در سال جاری ۲۴۱ نفر دانشجوی خارجی فارغ‌التحصیل می‌شوند که از این تعداد ۱۵۱ نفر دانشجوی پسر و مابقی دانشجوی دختر بوده که از ۲۷ کشور در ۲۳ دانشگاه کشور تحصیل کرده‌اند.

صدیقی اضافه کرد: همچنین از این تعداد دانشجوی فارغ‌التحصیل غیر ایرانی ۱۲۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۸۱ نفر فنی مهندسی، ۱۳ نفر علوم پایه، ۱۲ نفر کشاورزی و ۱۳ نفر در رشته هنر تحصیل کرده که ۴۱ نفر از آن‌ها در مقطع دکترا، ۱۲۷ نفر کار‌شناسی ازشد، ۷۰ نفر کار‌شناسی، دو نفر کار‌شناسی ناپیوسته و یک نفر کاردانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان غیرایرانی از دانشگاه‌های بین‌المللی تهران، دانشگاه تهران، علامه، شهید بهشتی، اصفهان، شیراز و هنر تهران فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: در سالی که گذشت تلاش کردیم با توجه به وضعیت اقتصادی در موضوع پرداخت‌ها بهبود ایجاد شود تا حداقل‌های معیشتی برای دانشجویان بورسیه در ایران فراهم شود.

صدیقی همچنین از اجرای طرح استاد مشاور برای دانشجویان غیرایرانی خبر داد و گفت: حمایت‌های مالی ویژه‌ای برای دانشجویان ممتاز انجام خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز